خمیر بازی کودکانه

1401 خرداد 5, پنجشنبه
خمیر بازی کودکانه

امروزه اسباب بازی های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها طراحی متفاوتی دارند. برخی فقط برای سرگرمی استفاده می شوند و برخی دیگر علاوه بر سرگرمی، جنبه های آموزشی نیز برای کودک دارند. یکی از اسباب بازی های بسیار محبوب برای کودکان، خمیر بازی ها هستند. خمیر بازی تاریخچه ای طولانی دارد و اولین هدف از ساخت آن، تولید یک اسباب بازی آموزشی برای کودکان بود. ما در این مقاله به طور کامل در مورد تمامی نکاتی که درباره خمیر بازی کودکانه وجود دارد توضیح داده ایم.

مزایای خمیر بازی های کودکانه

 خمیر بازی کودکانه

  1. مهارت های حرکتی کودک را افزایش می دهند.

خمیر های بازی می توانند استعداد حرکتی کودکان شما را شکوفا کنند. هنگامی که کودکان شما در دستان خود خمیر های بازی را به اشکال مختلف در می آورند؛ دستان آن ها قدرت می گیرد. له کردن خمیر، صاف کردن آن و دادن اشکال مختلف به آن همگی می توانند کاری کنند که ماهیچه های دست کودک شما قدرمند تر شود و در آینده برای کار هایی مانند گرفتن قلم در دست و قیچی کردن آماده تر شود.

  1. برای کودکان آرامش بخش است.

خمیر بازی کودکانه برای کودکان بسیار آرامش بخش است. کودکان هنگام فشار دادن خمیر های بازی تمام استرس خود را روی آن تخیله می کنند و احساس خوبی پیدا می کنند. بازی با خمیر ها می تواند استرس کودکانتان را کاهش دهد، انرژی اضافی آن ها را تخیله کند و از همه مهم تر به تمرکز بیشتر و بیان احساسات آن ها کمک کند. اگر فکر می کنید کودک شما استرس دارد، باید بدانید که خمیر بازی یک بازی مناسب برای کودک مضطرب است. کافی است که او را کنار خمیر های بازی بنشانید و بازی کردن او را تماشا کنید.

 خمیر بازی کودکانه

  1. خلاقیت کودک را افزایش می دهد.

یکی دیگر از مزایای خمیر بازی کودکانه این است که خلاقیت کودکان را شکوفا می کند. کودکان با استفاده از خمیر های بازی می توانند اشکال مختلفی ایجاد کنند. خمیر بازی ها کودکان شما را مجبور می کنند که اشیائی که در ذهن دارند را از پایه طراحی کنند. این کار باعث می شود تا کودک از خلاقیت خود استفاده کند و به روش های جدید و مبتکرانه فکر کند.

  1. افزایش هماهنگی چشم و دست

هنگامی که خمیر های بازی را خریداری می کنید، وسایل مختلفی درون جعبه آن وجود دارد. وسایل همراه خمیر بازی کودکانه معمولا شامل وردنه و کاتر های پلاستیکی است. کودک شما برای ساختن وسایل مختلف با خمیر بازی باید از این وسایل استفاده کند. او برای استفاده از این وسایل مجبور می شود که از تمام حواس خود استفاده کند تا بتواند ایده ای که در ذهن دارد را روی خمیر پیاده کند.

 خمیر بازی کودکانه

  1. مهارت های اجتماعی کودک را شکوفا می کند.

کودک شما به احتمال زیاد در هنگام استفاده از خمیر بازی با دیگر کودکان بازی خواهد کرد. این موقعیت برای تقویت مهارت های اجتماعی کودک زمان بسیار خوبی است. کودک شما در این زمان با به اشتراک گذاشتن رنگ های مختلف خمیر بازی کودکانه و استفاده از مواد مختلف با کودکان دیگر، از مهارت های اجتماعی خود استفاده خواهد کرد و آن ها را تقویت خواهد می کند.

  1. مشتاق کردن کودک به یادگیری

علاقه مند کردن کودک به مباحث پیچیده مانند ریاضی یا خواندن یکی از سخت ترین کار های ممکن است. اما شما با استفاده از خمیر بازی و با بازی کردن با کودک خود، می توانید کاری کنید که کودک شما به شمردن، شکل های هندسی و توصیف آن ها علاقه مند شود. شما در واقع با این کار آن ها را به طور غیر مستقیم به ریاضیات و مباحث ابتدایی علاقه مند می کنید.

آیا خمیر های بازی سمی هستند؟

آیا خمیر های بازی سمی هستند؟

یکی از مهم ترین مسائلی که والدین بابت آن نگران هستند، سمی بودن خمیر بازی کودکانه است. در واقع این طرز تفکر کاملا اشتباه است و خمیر های بازی به هیچ عنوان سمی نیستند. فقط تنها نکته ای که در هنگام خرید خمیر های بازی باید به آن توجه کرد؛ برچسب های راهنمایی است که در مورد محصول نوشته شده است. این برچسب ها معمولا در مورد توضیح رده های سنی می باشند و در مورد برخی از نکات مهم در مورد محصول هشدار می دهند.

اگر کودک خمیر را بلعید چه کار کنیم؟

اگر کودک خمیر را بلعید چه کار کنیم؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام بازی با خمیر بازی کودکانه برای اطفال رخ دهد، خوردن خمیر بازی است. اگر متوجه شدید که فرزندتان خمیر بازی خورده است؛ باید فورا به او آب دهید تا نمکی که در خمیر وجود دارد رقیق شود تا به بدن کودک آسیب نرسد. همچنین در این حین باید به علائم فرزند خود توجه کنید تا مطمئن شوید که دچار مسمومیت نشده باشد. علائم این مشکل شامل گرفتکی شکم، اسهال، بی حالی، تکان دادن سر، استفراغ و ضعف کودک می شود.

اگر هر یک از این علائم در کودک شما پدیدار شد؛ فورا با اورژانس تماس بگیرید و تا در سریع ترین زمان ممکن کودک به بخش اورژانس برسد.

بهترین راه درمان، پیشگیری است. در واقع خیلی کم پیش می آید که کودک کنجکاو شود و بخواهد که خمیر بازی کودکانه را بخورد. اما خوب است که جانب احتیاط را رعایت کنید. برای این که بتوانید از خوردن خمیر بازی توسط کودک خود جلوگیری کنید؛ کار های زیر را انجام دهید:

  • اگر فرزند شما آنقدری بزرگ نشده است که بتواند خوردنی نبودن خمیر را تشخیص دهد؛ باید از خرید خمیر بازی هایی که بوی شدیدی دارند خودداری کنید. به خصوص خمیر بازی هایی که بوی خوراکی دارند.
  • بهتر است که به طور کلی برای اطفال زیر دو سال خمیر بازی کودکانه خریداری نکنید.
  • اگر با انجام نکات ایمنی کودک شما باز هم به خوردن خمیر بازی ادامه داد؛ بهتر است که خمیر بازی را کنار بگذارید و هنگامی که کودک بزرگ تر شد آن را امتحان کنید.
  • همیشه در طول بازی بر کودک خود نظارت داشته باشید.
  • اگر چند فرزند دارید؛ از کودک خود بخواهید که خمیر بازی را روی سینی بگذارد یا روی سفره مخصوص آن بازی کند تا حیوانات خانگی و کوکان کوچکتر شما به اشتباه خمیر را نخورند.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد خمیر بازی کودکانه صحبت کردیم. در ابتدا مزایای خمیر بازی برای کودکان را نام بردیم. سپس در مورد سمی نبودن آن توضیح دادیم و در انتها نیز به اقداماتی که بعد از خوردن خمیر بازی توسط کودک باید انجام دهید؛ اشاره کردیم.

انصراف از نظر