اسباب بازی برای افزایش هوش کودک

1402 فروردین 20, یکشنبه
اسباب بازی برای افزایش هوش کودک

آیا می‌دانید که ذهن کودکان در دوران زیر پنج سال ذهنی فعال است و آماده پذیرش مطالب مختلف است؟ آیا می‌دانید که با بازی بهتر می‌توان مفاهیم گوناگون را در ذهن کودک حک ‌کرد؟ کارشناسان بر این باورند که حدود ۹۵ درصد از اطلاعاتی که ذهن دارد، در همان سنین زیر پنج سال کسب می‌شود. در حقیقت این مرحله از زندگی یک کودک یک مرحله حساس است که در آن باید فعالیت‌هایی جذاب و البته آموزنده انجام شوند. همه پدر مادرها هم دوست دارند که فرزندی نابغه و باهوش را تربیت کنند. اگر شما هم دلتان می‌خواهد که‌ کودکی نابغه داشته باشید، باید از همین حالا به فکر باشید و انواع اسباب بازی برای افزایش هوش کودک را بشناسید. سپس این اسباب بازی را خریداری نمایید. در ادامه این مطلب به معرفی انواع اسباب بازی‌های تقویتی پرداخته‌ایم.

اهمیت اسباب بازی در رشد ذهنی کودک

کودکان در سنین ابتدایی زندگی خود می‌توانند مطلب جدید را سریع‌تر از سایر افراد یاد بگیرند. بازی‌هایی که در این سن انجام می‌شوند باید بیشتر از نوع فکری باشند. تنها در این صورت است که کودک روح شادابی می‌یابد و آماده پذیرش مفاهیم مختلف در سنین بزرگسالی می‌شود. در عین حال که مهارت‌های حل مسئله و مهارت‌های دیگر کودک تقویت می‌شوند. شما باید برترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک را بشناسید و آن‌ها را خریداری کنید‌.

از سوی دیگر برخی از بازی‌ها وجود دارند که تخیل کودک را بهبود می‌دهند. برخی دیگر نیز می‌تواند قوای بصری کودک را ارتقا دهند. استفاده از چنین اسباب بازی‌هایی می‌تواند به شکوفایی استعدادهای کودک در آینده‌ای نه چندان دور کمک کند. شاید همین امر دلیلی موجه برای به کار گیری این اسباب بازی‌ها باشد.

فواید استفاده از بازی‌های تقویت هوش

بازی‌هایی که می‌توانند هوش را تقویت کنند، معمولا بازی‌هایی فکری هستند. به کمک این بازی‌ها کودک شما می‌تواند اوقات فراغت خود را با شادی و لذت بگذراند. از دیگر فوایدی که بازی با اسباب بازی‌های فکری و هوشمند دارد عبارتند از:

  • کودک می‌تواند احساس شادی زیادی کند و از نظر روانی نیز شاداب شود.
  • کودک می‌تواند مفاهیم جدیدی که در اسباب بازی‌های فکری وجود دارند را یاد بگیرد و از آن‌ها برای درک وضعیت زندگی خود استفاده کند.
  • کودک می‌تواند رقابت سالمی را با هم تیمی‌های خود داشته باشد. زمانی که کودکان درگیر انجام بازی‌های هوشی می‌شوند، با قوانین این بازی‌ها نیز آشنایی پیدا می‌کنند. به همین دلیل در چارچوب این قوانین عمل کرده و رقابت‌های سالمی را ایجاد می‌کنند.
  • این اسباب بازی‌ها می‌توانند قوای حل مسئله در یک کودک را بهبود دهند.
  • تقویت قدرت تجسم و تخیل نیز به دنبال استفاده کردن از بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک به وجود می‌آید. چنین ابزارهایی می‌توانند ذهن کودک را برای فهم مسائل پیچیده آماده کنند.

انواع بازی‌های تقویت هوش

بازی‌هایی مثل ریاضیات، بازی‌های لگو، ماز، پازل‌ها و ... از جمله بازی‌هایی هستند که می‌توانند هوش یک کودک را تقویت کنند. بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک اسباب بازی است که از کیفیت بالایی برخوردار شده باشد، ماندگاری زیادی داشته باشد، بلعیده نشود، برای دختر و پسر مناسب باشد و از نظر بصری هم جذاب باشد تا کودک را جذب کند. برای مثال خرید اسباب بازی دخترانه عروسکی می‌تواند هر دختر بچه‌ای را به سمت انجام بازی فرا خواند. در این میان با انجام بازی دختر بچه‌ها توانایی آن را خواهند داشت که هوش خود را تقویت کنند. در ادامه به برخی از برترین اسباب بازی‌ها برای تقویت هوش و ذکاوت کودک اشاره کرده‌ایم:

اسباب بازی تخته چوبی مونته سوری مشاغل preschool

بازی‌های مونته سوری بازی‌هایی هستند که می‌توانند تمرکز کودک شما را افزایش دهند. این بازی‌ها شور و علاقه کودک را تحریک کرده و او را تشویق به یادگیری می‌کنند. یکی از بهترین اسباب بازی‌هایی که برای بهبود هوش کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسباب بازی تخته چوبی مونته سوری مشاغل preschool است. این اسباب بازی از قطعات و تکه‌های مختلفی تشکیل شده است.

معمولا برای این که رنگ‌ها، اشکال هندسی، اعداد ریاضی و حروف فارسی و انگلیسی را به کودک آموزش دهند از اسباب بازی‌های مونته سوری استفاده می‌کنند. با استفاده از بازی مونته سوری مشاغل می‌توان کودک را با مشاغل مختلف آشنا کرد و توان تصمیم گیری او برای آینده را بهبود داد. به کمک مونته سوری مهارت انگشتان ظریف کودک بهبود می‌یابد. در میان انواع اسباب بازی برای تقویت هوش مونته سوری‌ها را بهترین اسباب بازی می‌دانند.

بازی ساختنی پلی مگنت play magnet مدل ۱۰۱۷

لگوها همواره بازی‌هایی پرطرفدار هستند که نه تنها به عنوان بازی دخترانه بلکه به عنوان بازی پسرانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازی ساختنی پلی مگنت play magnet مدل ۱۰۱۷ یکی از انواع لگو به شمار می‌آید و در زیر مجموعه بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک طبقه بندی می‌شود. این اسباب بازی از ۹۴ قطعه مختلف تشکیل شده است. ۳۶ گوی، ۵۰ صفحه مغناطیسی و مگنتی، ۸ صفحه مغناطیسی خمیده و دفترچه راهنما محتویات پک بازی ساختنی پلی مگنت play magnet مدل ۱۰۱۷ را تشکیل می‌دهند. با استفاده از این اسباب بازی جدید دخترانه و پسرانه می‌توان هندسه و اجسام سه بعدی را به کودک آموخت. همچنین می‌توان هوش هیجانی کودک را بهبود داد. لازم به ذکر است که‌ والدین می‌توانند برای افزایش اعتماد به نفس، بهبود روحیه خودباوری و همچنین برای ارتقا مهارت تشخیص بافت در همان سنین پایین از این محصول استفاده کنند.

برج هوش چوبی zalami

 اگر به دنبال بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک خود هستید، ما به شما برج هوش چوبی zalami را پیشنهاد می‌کنیم. این برج هوش با استفاده از چوب مرغوب تولید شده است و برای یادگیری ترتیب توسط کودک مناسب است. رنگ‌های متنوعی که برای تولید این محصول به کار گرفته شده‌اند، رنگ‌هایی هستند که می‌توانند در آموزش رنگ نیز مؤثر باشند. یعنی رنگ آمیزی برج هوش چوبی zalami به طور هدفمند انجام شده است. این محصول نمی‌شکند و به راحتی خراب نمی‌شود. همچنین قابل قورت دادن نیست. از این جهت هیچ خطری را برای کودک به دنبال ندارد. با استفاده از برج هوش چوبی zalami می‌توانید هوش کودک خود را بهبود دهید و لحظاتی سرشار از شادی و معما را برای کودک خود رقم بزنید. در این شرایط کودک نه تنها از انجام بازی لذت می‌برد بلکه به دنبال راهکاری برای حل معما هم هست.

لگو هلیکوپتر دو ملخی architect 3107

یکی دیگر از محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها که مورد پسند کودکان دختر و پسر است، اسباب بازی لگو هلیکوپتر دو ملخی architect 3107 است. این اسباب بازی از قطعات مختلفی تعبیه شده و برای رده سنی نوجوان، کودک و جوان مناسب است. کلیه قطعات پک این محصول ۱۴۵ عدد است. توجه داشته باشید که این محصول خطر بلعیده شدن دارد. پس باید حواستان به هنگام بازی کودک با آن جمع باشد. به کمک لگو هلیکوپتر دو ملخی architect 3107 می‌توان سه نوع هواپیما، هلی کوپتر و قایق را ساخت. کافی است طرز کار با آن را یاد بگیرید. سپس قطعات آن را به هم متصل کنید.  این محصول سبب می‌شود که چشم و مغز فرزند شما تقویت شود. همچنین به هماهنگ شدن دست‌ها با سایر اعضای یدن کمک می‌کند. خرید این اسباب بازی برای افزایش هوش کودک و نوجوان توصیه می‌شود.

برج هوش چوبی

به طور کلی برج‌های هوش گونه‌ای از اسباب بازی‌های آموزشی به شمار می‌آیند که قادرند تمرکز هر فردی را افزایش دهند. این محصولات معمولا با استفاده از چوب طراحی می‌شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. زمانی که ‌کودک به عنوان یک اسباب بازی دخترانه یا پسرانه مناسب از برج هوش چوبی استفاده می‌کند، می‌تواند ردیف سازی را یاد بگیرد. در همین حین با انواع رنگ‌ها نیز آشنایی پیدا می‌کند. ضمن این که اوقات فراغت کودک به خوبی سپری می‌شود. فرزند شما می‌تواند برج هوش چوبی را هم به صورت تکی و هم در جمع دوستان خود به کار ببندد. این بازی هیجانی دارای یک پایه و چندین قطعه چوبی است که بر روی یکدیگر سوار می‌شوند و در نهایت یک برج را به وجود می‌آورند. از مزایای بازی با این محصول می‌توانیم به تقویت هوش و تقویت حواس چندگانه در بازیکن اشاره کنیم.

بازی فکری بازیتا bazita معمای جنگل

بازی‌های فکری نیز از دیگر وسایل بازی دخترانه به شمار می‌آیند که محبوبیت فراوانی هم دارند. این بازی‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند که بازی فکری بازیتا bazita معمای جنگل یکی از آن‌ها است. یک صفحه بازی، چهار عدد پازل پلاستیکی، دفترچه معما و دفترچه پاسخ معما محتویاتی هستند که در این پک قرار گرفته‌اند.

برای انجام بازی فکری معمای جنگل لازم است که ابتدا چهار قطعه از پازل را روی صفحه بازی بگذارید. این قطعات باید در قسمتی قرار بگیرند که با تصویر حیوان پوشیده شده است. ‌حال باید اجازه دهید که تنها حیوانات مشخص شده نمایان باشند. به نظر می‌رسد بازی کمی آسان و خسته کننده باشد اما معمای جنگل آنجایی جالب می‌شود که برای برنده شدن به هوش و برنامه ریزی نیاز پیدا کنید. تداوم به کارگیری هوش نیز سبب تقویت حافظه خواهد شد. این بازی می‌تواند هوش تطبیقی کودک را بهبود دهد و حتی انگشتان، چشم و مغز کودک را با یکدیگر هماهنگ سازد.

لگو کلاسیک مدل بریکس ۳۱۰ تکه

لگو کلاسیک مدل بریکس ۳۱۰ تکه یک سرگرمی بسیار جذاب برای افرادی است که عاشق لگو و اسباب بازی‌های وصل کردنی هستند. این اسباب بازی برای افزایش هوش کودک به کار گرفته می‌شود و از استانداردهای ملی کیفیت نیز برخوردار شده است. این محصول کاملا ایرانی است و برای تمامی سن و سال‌ها مناسب است. همان طور که از نام لگو کلاسیک مدل بریکس ۳۱۰ تکه مشخص است، ۳۱۰ قطعه مختلف در پک این محصول وجود دارد. جنس این قطعات پلاستیک نشکن است. در مجموع باید بگوییم که لگوهای پلاستیکی و کلاسیک پرطرفدارترين اسباب بازی‌هایی هستند که انجام آن‌ها به هیچ وجه کودک را خسته نخواهد کرد. این اسباب بازی‌ها نه تنها در تقویت هوش بلکه در تقویت دست ورزی کودکان نیز تاثیر گذار هستند.

بلوک مگنتی magic magnet fk692

آیا تا کنون بلوک‌های مگنتی را دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که این اسباب بازی‌ها چگونه عمل می‌کنند؟ به طور کلی بلوک‌های مگنتی اسباب بازی‌هایی جذاب و شیک هستند که امکان ساختن اشکال گوناگون و متنوع را به مصرف کننده می‌دهند. این بازی دارای ۱۰۱ قطعه مختلف است که به کمک آن می‌توانید کلی سازه‌های جذاب و هیجان انگیز را به وجود آورده و کلی کیف کنید.

این محصول با استفاده از پلاستیک طراحی شده است و دارای اجزایی همچون چرخ و فلک و ماشین است. می‌توان به عنوان بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک از بلوک مگنتی magic magnet fk692 استفاده کرد. لازم به ذکر است که عمر این محصول طولانی است و ماندگاری آن نیز بالا است. به همین دلیل خرید آن را هم برای دختران و هم برای پسران توصیه می‌کنیم. در واقع این اسباب بازی دخترانه ایرانی می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دختران باشد.

لگو ریاضی مورفان

برای آن دسته از کودکانی که عاشق ریاضیات و‌ محاسبات هستند، لگو ریاضی مورفان را پیشنهاد می‌کنیم. این اسباب بازی برای افزایش هوش کودک و نوجوان بسیار کاربردی است. همچنین لگو ریاضی برای کودکانی که بالای سه سال سن دارند مناسب است. این محصول می‌تواند یک وسیله کمک آموزشی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان هم باشد.

در کنار جنبه سرگرمی که این بازی دارد، باید به جنبه مفید آن نیز توجه داشت. معمولا لگوهای مخصوص ریاضی را برای یاد دادن جمع، ضرب، تفریق و تقسیم به کودک مورد استفاده قرار می‌دهند. این محصولات دارای قطعات رنگی مختلفی هستند. با استفاده از آن‌ها نیمکره‌های مغز کودک فعال شده و ریاضیات سریعا در ذهن او حک می‌شود. بهتر است برای تقویت هوش کودکانی که در زمینه ریاضیات ضعیف عمل می‌کنند این محصول را به کار ببندید.

بازی فکری مدل سازبین

بازی فکری مدل سازبین می‌تواند بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک و نوجوان باشد. این محصول باکیفیت دارای ۱۴ قطعه مختلف است. در دفترچه راهنمای آن ۶۰ چیدمان وجود دارد که به کمک این ۱۴ قطعه می‌توانید یکی از این چیدمان‌ها را پیاده سازی کنید. راه حل چیدن قطعات در کنار هم به گونه‌ای که یک چیدمان خاص به وجود بیاید هم ذکر شده‌ است. این بازی باعث می‌شود که تفکر استراتژیک کودک شما بهبود پیدا کند و قدرت حل مسئله در کودک ارتقا یابد. کودک برای این که بتواند فضاهای خالی بین قطعات مختلف سازبین را پر کند، به تفکر نیاز دارد. یعنی باید ابتدا روابط بین اجزا را کشف کند. سپس با استفاده از واکاوی مهره‌ها را در سر جای خود قرار دهد. این کار به ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما زمانی که توسط یک کودک انجام شود، چندان هم آسان نیست.

بازی فکری بریکس چوبی ۴۰ قطعه سپتا

بازی فکری بریکس چوبی ۴۰ قطعه سپتا به عنوان اسباب بازی دخترانه شیک از طرفداران زیادی برخوردار شده است. این بازی که از ۴۰ قطعه مختلف تشکیل شده است، یک بازی کاملا چوبی و کاملا باکیفیت است. برای افزایش دقت و تمرکز، تقویت مهارت‌های دست کودک، تقویت خلاقیت، افزایش هوش و آموزش رنگ و اشکال هندسی به کودک از این محصول استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این بازی در طبقه بندی بازی‌های ساختنی قرار می‌گیرد و پر از قطعاتی است که به کمک آن‌ها می‌توان اشکال متنوعی را روی کار آورد. رنگی که برای رنگ کردن بازی فکری بریکس چوبی ۴۰ قطعه سپتا به کار گرفته شده است، رنگی خوراکی است و با سلامت بدن کودک شما منافاتی ندارد. پس همواره می‌توان به عنوان استانداردترین و خلاقانه‌ترین اسباب بازی براب افزایش هوش کودک از این محصول استفاده کرد.

دومینو چوبی سپتا

دومینو به نوعی از بازی‌های فکری گفته می‌شود که با استفاده از چندین مهره مستطیلی شکل انجام می‌شوند. هم اکنون در سر تا سر جهان از آن به عنوان بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک و نوجوان استفاده می‌شود. دومینو را می‌توان هم به طور تک نفره و هم چند نفره انجام داد. برای انجام این بازی باید تفکر استراتژیک داشته باشید و از تمرکز فوق العاده‌ای هم برخوردار شده باشید.

دومینو چوبی سپتا با استفاده از چوب درخت چنار که بهترین و مرغوب‌ترین چوب است، ساخته شده است. به منظور پرورش ‌دادن خلاقیت کودک و همچنین آشنایی کودک با رنگ‌ها می‌توان از دومینو چوبی سپتا استفاده کرد. در این بازی پر هیجان قطعات مستطیلی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. بدون این که به هم برخورد داشته باشند. در صورتی که یک بازیکن تمامی قطعات آن را بدون برخورد در کنار هم قرار دهد، برنده خواهد شد.

اسباب بازی آزمایش پوکوکیت

ممکن است روحیات کودک شما به گونه‌ای باشد که به آزمایشات مختلف علاقه نشان دهد. در چنین شرایطی بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک اسباب بازی است که بتواند هیجان انجام آزمایش‌های مختلف را به کودک بدهد. بسته آزمایش‌های علمی پوکوکیت یک بسته دارای دفترچه راهنمای کاملاً فارسی است که به کمک آن می‌توان ده آزمایش ایمن و صد البته جذاب را انجام داد. این پک دارای تمامی لوازم، ابزارها و ملزوماتی است که کودک شما برای انجام آزمایش‌های مختلف به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند. برای استفاده از این پک باید ابتدا به مشخصات آن توجه داشت. انواع آزمایش‌های شیمی فیزیک و سایر آزمایش می‌توانند به کمک این پک انجام شوند. هم دختر بچه‌ها و هم پسر بچه‌ها قادرند از بسته آزمایشی پوکوکیت استفاده کنند. آن‌ها قادرند از این اسباب بازی برای افزایش هوش خود استفاده نمایند.

بازی فکری زینگو zingo مدل جت ست

اگر کودک و فرزند شما جزو آن دسته از افرادی است که در سرعت و هوش رقیبی ندارد، می‌توانید از بازی فکری زینگو zingo مدل جت ست استفاده کنید. در حقیقت در این بازی است که می‌توانید به دیگران بفهمانید که در عرض ۲۰ دقیقه توانایی چیدن ۲۴ مربع رنگی بر روی یکدیگر را دارید. در بازی فکری جت ست می‌توانید هماهنگی ذهن و عکس العمل‌های خود را محک بزنید. کافی است که پس از دیدن هر کارت راهنما شروع به چیدن مربع‌های رنگی کنید.

این اسباب بازی معمولاً به عنوان بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک و نوجوان شناخته شده است و برای تمامی افراد از سن ۸ تا سن ۸۰ سال مناسب است. هدف از انجام بازی جت ست این است که مربع‌های رنگی در کوتاه‌ترین زمان در کنار یکدیگر چیده شوند. با انجام این بازی تمرکز، سرعت عمل، هماهنگی بین دست و چشم کودک شما افزایش پیدا می‌کند.

معرفی محتویات بازی زینگو جت ست

محتویاتی همچون ۲ صفحه بازی، یک قاب دارای لولا، ۴۸ مربع رنگی تعبیه شده در رنگ‌های سفید، نارنجی، قرمز، زرد و آبی و سبز و ۱۵ کارت الگو در پک بازی فکری زینگو zingo مدل جت ست قرار گرفته‌اند. برای انجام این بازی ابتدا باید کارت‌ها را بین بازیکنان پخش کنید. پس از دیدن کارت هر بازیکن باید شروع به چیدن مربع‌ها طبق تصویر موجود در روی کارت کند. بازیکنی که سریعتر از دیگران این کار را انجام دهد، موفق خواهد بود. این بازی می‌تواند ذهن فرزند شما را به چالش بکشد و تمرکز او را تا حد زیادی افزایش دهد.

کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد ۹_۶ ماهه

کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد ۹_۶ ماهه یک اسباب بازی برای افزایش هوش کودک به شمار می‌آید که در آن تصاویر مختلفی قرار گرفته‌اند. کودکی که در سن شش تا نه ماه به سر می‌برد، به تازگی با بو، رنگ، صدا و ‌چهره‌های مختلف آشنا شده است. همان طور که ذهن کودک رشد می‌کند، هوش او نیز در حال رشد یافتن است. در صورتی که‌ کودک تمرین‌های هوش را انجام دهد، نسبت به سایر افراد باهوش‌تر خواهد شد. این کار به کمک کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد ۹_۶ ماهه انجام می‌شود. بر اساس تحقیقات ۲۵ ساله پزشکان مختلف شیوه‌هایی در این کتاب ارائه شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان واکنش‌های ذهنی را از کودک دریافت کرد. در نهایت کودکی خلاق‌تر، پویاتر و هشیارتر تربیت می‌شود که آماده رویارویی با مشکلات مختلف زندگی است.

کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد ۱۲_۹ ماهه

از دیگر اسباب بازی‌های دخترانه و پسرانه که می‌توان برای رشد هوش از آن بهره برد، کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد ۱۲_۹ ماهه است. این کتاب همان طور که از نامش پیدا است، تنها برای کودکانی که بین ۹ الی ۱۲ ماه سن دارند مناسب است. این محصول طرق نگاه عمقی و دقیق به اطراف را به کودک یاد می‌دهد. همچنین می‌تواند قدرت درک کودک شما را افزایش داده و‌ حتی درک رابطه و فاصله را نیز به کودک یاد دهد. معمولا کودکان برای دیدن و تماشای تصاویر موجود در این کتاب‌ها علاقه نشان می‌دهند. بنابراین برای این که بتوانید هوش کودک خود را تقویت کنید، نیازی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید اسباب بازی برای افزایش هوش کودک نیست. با استفاده از چند کتاب ساده می‌توان ذهن کودک را پرورش داد.

لگو کشتی باری architect 3112

لگوها اسباب بازی‌هایی منحصر به فرد هستند که ماندگاری بالایی دارند. کودک شما با استفاده از این اسباب بازی‌ها می‌تواند مهارت‌های خود را تقویت کند و دانش زیادی را در مورد اجزای دستگاه‌های مختلف کسب نماید. لگو کشتی باری architect 3112 یک اسباب بازی برای افزایش هوش کودکان به شمار می‌آید که اجزای آن رنگ‌های متنوعی دارند.

ویژگی‌‌های منحصر به فرد لگو کشتی باری architect 3112

این محصول با استفاده از پلاستیک ساخته شده است اما پلاستیک به کار رفته در قطعات آن بسیار مرغوب است. ۲۱۳ قطعه رنگارنگ و مختلف در این اسباب بازی قرار گرفته‌اند و می‌توانند اوقات فراغت کودک دلبند شما را سرشار از لذت کنند. این محصول برای کودکانی که به کشتی، قایق و وسایل نقلیه دریایی علاقمند هستند بسیار مناسب است. فرقی ندارد که‌ کودک شما دختر است یا پسر، در هر صورت می‌توان از لگو کشتی باری architect 3112 استفاده کرد. لگو کشتی یک ‌محصول سه بعدی است که اجزای آن از یکدیگر جدا شده و سپس به هم ‌وصل می‌شوند. این محصول در آینده کودک تاثیر بسزایی دارد. زمانی که خلاقیت کودک را پرورش می‌دهد و مهارت برنامه ریزی را به کودک می‌آموزد!

پازل چوبی مگنتی پرنده برند oops مدل ۱۶۰۰۴۱۴

یکی دیگر از انواع اسباب بازی‌های دخترانه، اسباب بازی پازل چوبی مگنتی پرنده برند oops مدل ۱۶۰۰۴۱۴ است. به طور کلی پازل‌ها اسباب بازی‌هایی بی نظیر هستند که می‌توانند مهارت تشخیص بافت اشیا توسط کودک را ارتقا دهند. تکه‌های این پازل دارای آهنربا هستند. بنابراین به راحتی بر روی یکدیگر ثرار می‌گیرند تا در نهایت یک شکل خاص به وجود بیاید. اشکال پرنده را به راحتی می‌توان به کمک اجزای موجود در پک پازل چوبی مگنتی پرنده برند oops مدل ۱۶۰۰۴۱۴ساخت. به دلیل این که این محصول یک محصول سه بعدی است، بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک شناخته شده است. در واقع کودک با دست زدن به اجزای این پازل می‌توان قوه تخیل خود را بهبود دهد و هوش فضایی و تجسمی خود را بهتر کند. اجزای این پک با استفاده از مرغوب‌ترین چوب به وجود آمده‌اند. قیمت آن نیز به نسبت کارایی و مزایایی که دارد، بسیار مناسب است.‌

تخته سیاه و تخته وایت برد دو طرفه مگنتی mwz 2016

اسباب بازی‌های آموزشی زیادی در بازار فروش وجود دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در مواقعی ممکن است کودک شما نیاز به تمرین مسائل مختلف داشته باشد. به نظر شما چه محصولی در این موارد می‌تواند نیاز کودک را برطرف کند؟ درست است. تخته‌ای که کودک بتواند تمارین را بر روی آن بنویسد و پس از حل، آن‌ها را پاک کند. یکی از اسباب بازی‌هایی که به جنسیت محدود نمی‌شود، اسباب بازی تخته سیاه و تخته وایت برد دو طرفه مگنتی mwz 2016 است.

ویژگی‌های تخته سیاه و تخته وایت برد دو طرفه مگنتی mwz 2016

این اسباب بازی همان گونه که از نامش پیدا است، به کمک خواص مغناطیسی کار می‌کند و از آهنربا بهره مند شده است. در زیر مجموعه وسایل تحریر نیز می‌توان تخته‌های وایت برد و سیاه را مشاهده کرد. این محصول با استفاده از چوب و پلاستیک طراحی شده است. به همین دلیل نشکن است و تا مدت‌ها ماندگاری دارد. افزون بر آن خطر بلعیده شدن ندارد و برای کودکانی که سن کم دارند هم مناسب است. از همه مهم‌تر این که در تخته سیاه و تخته وایت برد دو طرفه مگنتی mwz 2016 جورچین‌هایی مغناطیسی قرار دارند و می‌توانند کار با این تخته‌ها را منحصر به فردتر کنند. اگرچه تخته‌های وایت برد و تخته‌های سیاه زیادی در بازار فروش وجود دارد اما این محصول یک چیز دیگر است. ناگفته نماند که به عنوان اسباب بازی برای افزایش هوش کودک نیز از این تخته‌ها استفاده می‌شود‌.

کلبه چوبی آموزشی oops طرح خرس ۱۶۰۰۳۱۰

کلبه چوبی آموزشی از دیگر اسباب بازی‌های جذاب چیدو است. این کلبه که به شکل خرس طراحی شده است، فواید زیادی را برای کودک شما به ارمغان می‌آورد. کلبه چوبی آموزشی oops طرح خرس ۱۶۰۰۳۱۰ دارای یک ساعت بر روی بدنه است که می‌توان به کمک آن عقربه‌ها و نحوه حرکت آن‌ها را نیز به کودک آموخت. کلبه چوبی آموزشی دارای استانداردهای ce اروپا است و قطعاتی دارد که‌ کودک را قادر می‌سازد آن‌ها را جدا کرده و سپس به هم متصل نماید. با خرید این محصول فرزند دلبند شما با حشرات، حیوانات، اجسام هندسی و رنگ‌ها آشنایی بیشتری پیدا می‌کند. همچنین می‌تواند مهارت دست ورزی خود را بهبود دهد. از این جهت کلبه چوبی آموزشی را یک اسباب بازی برای افزایش هوش کودکان به شمار می‌آورند.

بازی ساختنی مدل دانی بال بسته ۱۰۵ تکه

سلامت جسم و سلامت روح‌ کودک از همان لحظه تولد تا بزرگسالی کودک پر اهمیت است. به همین دلیل والدین سعی دارند با استفاده از نوین‌ترین شیوه‌ها استعداد کودک خو را شکوفا کنند. بهترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک اسباب بازی است که بتوان به کمک آن درک درستی از مفاهیم مختلف را به اطلاع کودک رساند. یکی از این اسباب بازی‌ها، بازی ساختنی مدل دانی بال بسته ۱۰۵ تکه است. این محصول دارای اجزای مختلفی است. کودک شما می‌تواند توپ را در بخش‌های مختلف اسباب بازی دانی بال حرکت دهد و مسیر حرکت توپ‌ها را دنبال کند. با انجام این کار کودک سرگرم شده و لذت می‌برد. البته افزایش اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های دستی کودک و تقویت هوش فضایی کودک از جمله فوایدی است که این محصول به دنبال دارد.

میخ و‌ چکش تنگرام ایپکا

آیا کودک شما به نجاری علاقه دارد؟ آیا همواره دوست دارد که با چوب و چکش اجسام ‌جدیدی را بسازد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات بله است، باید همین حالا اسباب بازی میخ و چکش تنگرام ایپکا را برای فرزند خود خریداری کنید. این اسباب بازی آموزشی با استفاده از انواع قطعات هندسی ساده تعبیر شده است و دارای میخ و چکش برای متصل کردن اجزای مختلف چوبی به یکدیگر است. بازی با میخ و چکش تنگرام علاوه بر این که باعث می‌شود کودک شما تا ساعت‌ها سرگرم باشد، به یادگیری رنگ‌ها، اشکال، یادگیری هندسه، تقویت خلاقیت و بهبود مهارت‌های حرکتی کودک نیز کمک می‌کند.

با استفاده از این محصول می‌توانید قطعاتی همچون قطعه پرنده حیوان انسان و غیر را به هم وصل کنید و یک شکل خاص را به وجود بیاورید. از محتویات پک میخ و چکش تنگرام ایپکا می‌توانیم به تخته‌ای از جنس چوب پنبه، چکش چوبی، ۴۹ قطعه رنگی تعبیه شده از جنس ام دی اف، یک بسته میخ، دفترچه راهنما و آهنربا اشاره کنیم.

بازی مکعب‌های تصویری مدل مشاغل

از دیگر بازی‌های فکری جذاب می‌توانیم به بازی پازل مکعب‌های تصویری مدل مشاغل اشاره کنیم. این محصول که توسط گروه ایپکا طراحی شده است، محصولی آموزشی است. هدف از به کارگیری آن آشنا کردن یک کودک با طرح اولیه مشاغل مختلف است. در پک این محصول مکعب‌هایی قرار گرفته‌اند که در شش وجه آن‌ها تصویر وجود دارد. هر کدام از این تصاویر وظایف یک شغل خاص را به کودک نشان می‌دهند.

یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای آموزش دادن مشاغل به کودک همین استفاده از اسباب بازی است چرا که آموزش‌هایی که با بازی همراه هستند، بیشتر در ذهن کودک حک می‌شوند. کودک پس از آشنایی با این مشاغل می‌تواند مسیر آینده زندگی خود را ترسیم کند. شغل خلبان، آتش نشان، پلیس، پزشکی و آرایشگری مشاغلی هستند که در مکعب‌های آموزشی به تصویر کشیده شده‌اند. این محصول برای تمامی کودکانی که بالای پنج سال سن دارند مناسب است.

پازل چوبی جورچین رابطه مدل فصل‌ها

همان طور که گفتیم پازل‌ها از بی نظیرترین اسباب بازی‌های آموزشی هستند که در انواع مختلف تولید می‌شوند. یکی از بهترین اسباب بازی‌های آموزشی پازل چوبی جورچین رابطه مدل فصل‌ها است. این محصول از ۱۲ قطعه متفاوت تعبیه شده است که کودک به کمک آن‌ها می‌تواند سرگرم شود و چیزهای جدیدی را بیاموزد. پازل چوبی جورچین رابطه مدل فصل‌ها برترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک هم به شمار می‌آید.

کودکی که با این محصول ور می‌رود، باید روابطی که بین اجزای آن وجود دارند را پیدا کند. سپس قطعات را در محل اصلی و جایگاه اصلی‌شان قرار دهد. برای مثال کودک باید تصاویری که مربوط به برف و زمستان هستند را در جایگاه مخصوص خود قرار دهد. نیازی نیست نگران خراب شدن این محصول باشید چرا که جنس قطعات آن چوب است و چوب هم به راحتی خراب نخواهد شد. این پازل قابلیت آن را دارد که قوه درک و شناخت کودک را بهبود دهد.

ماز مگنتی سوسمار پلی مگنت ۳۳۰۰

گونه‌ای دیگر از اسباب بازی‌ها، مازها هستند که در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون تولید می‌شوند. ماز را مارپیچی پر از پیچ و خم می‌دانند که افراد برای رسیدن به هدف باید مسیر پر پیچ و خم آن را پشت سر بگذارند. یکی از پرطرفدارترین مازهایی که تا به امروز تولید شده است، ماز مگنتی سوسمار پلی مگنت ۳۳۰۰ است. این محصول مارپیچی در مدل سوسمار است و به رنگ سبز تولید شده است. در ضمن این ماز در مدل مگنتی طراحی شده و دارای آهنربا هم می‌باشد. کودک شما به کمک آن می‌تواند تمرکز و دقت خود را افزایش دهد. این محصول را برای کودکان دختر و پسری که بالای ۲ سال سن دارند مناسب می‌دانند.

پازل هوش چوبی مدل حیوانات

پازل‌های چوبی مدل حیوانات همواره برای شناخت حیوانات اهلی و وحشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پازل هوش چوبی مدل حیوانات یک اسباب بازی جدید دخترانه است و از استانداردهای ملی کیفیت برخوردار شده است. دختر بچه شما با جایگذاری اجزا و قطعات این پازل بر روی برد مربوطه می‌تواند ویژگی‌های حیوانات را بشناسد و بداند که هر کدام از آن‌ها در چه محیطی زندگی می‌کنند. حیواناتی نظیر شیر، پلنگ، فیل و خرگوش در این پازل با اشکال عروسکی نمایان شده‌اند. با خرید این محصول می‌توانید هوش، ذکاوت و دقت را در کودک خود افزایش دهید.

بازی چوبی هوشکل

اسباب بازی برای افزایش هوش کودک نه تنها کودک را سرگرم می‌کند بلکه بر روی پویاتر شدن ذهن کودک نیز تاثیرات مثبتی دارد. بازی چوبی هوشکل هم یکی از همین اسباب بازی‌ها است. این محصول در زیر مجموعه بازی‌های مونته سوری طبقه بندی می‌شود و در برگیرنده یک صفحه چوبی است. بر روی این صفحه چوبی ۱۰ عدد پایه مختلف به صورت چهار تایی، سه تایی، دوتایی و تکی قرار گرفته‌اند.‌ بر روی این پایه‌ها نیز اشکال متنوع هندسی قرار دارند. نحوه بازی با این محصول چنین است که ابتدا کودک باید میله‌ها را نگاه کند. سپس هر شکل را بر روی میله مربوطه قرار دهد. برای آشنا کردن کودک با انواع رنگ‌ها می‌توانید از بازی چوبی هوشکل استفاده کنید. همچنین برای ارتقای هوش حل مسئله و تحریک قوه تخیل کودک بازی هوشکل را یک محصول مناسب و کاربردی می‌دانند.

جورچین کاتامینو برجسته چوبی حیوانات جنگل

کودکان در سنین پایین باید حیوانات و‌ ویژگی‌های آنان را بشناسند. به همین علت اسباب بازی‌هایی روی کار آمده‌اند که برای شناخت حیوانات چه اهلی و چه وحشی مناسب هستند. جورچین کاتامینو برجسته چوبی حیوانات جنگل یکی از همین اسباب بازی‌ها است که قطعات برجسته‌ای دارد. این محصول یک بازی فکری رقابتی است که به صورت چند نفره انجام می‌شود. یک صفحه چوبی مربعی شکل از جنس چوب برای قرار دادن قطعات این جورچین طراحی شده و در پک این محصول قرار گرفته است. قطعات موجود در این جورچین هم به طور مجزا قابل استفاده هستند و هم می‌توانند در صفحه چوبی در کنار سایر حیوانات قرار گیرند. این اسباب بازی یک انتخاب مناسب برای افزایش دقت و تمرکز در کودکانی است که تمرکز زیادی ندارند. ۱۲ قطعه چوبی و یک صفحه بازی اجزای این پک را تشکیل می‌دهند.

خرید اینترنتی اسباب بازی برای افزایش هوش کودک

ممکن است خرید حضوری اسباب بازی‌ها چندان به صرفه نباشد. همچنین رفت و آمد دشوار است. به همین دلیل افراد به دنبال سایت‌هایی هستند که بتوان به کمک آن‌ها برترین اسباب بازی‌های تقویت هوش را خریداری کرد. چیدو یکی از همین سایت‌ها است که اسباب بازی‌های آن تنوع بالایی دارند. شما می‌توانید هر اسباب بازی متناسب یا هر گروه سنی را در چیدو خریداری کنید. پس همین حالا جهت ثبت سفارشات خود کلیک نمایید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد برترین اسباب بازی برای افزایش هوش کودک با شما صحبت کردیم. اسباب بازی‌هایی که برای کودکان مناسب هستند، انواع مختلفی دارند. برخی از کودکان اسباب بازی‌های جنگی را دوست دارند، برخی دیگر اسباب بازی چوبی را می‌پسندند و عده‌ای هم به پازل علاقه می‌ورزند. شما باید با توجه به سلیقه کودک خود یکی از برترین اسباب بازی‌هایی را که در مطلب فوق معرفی شد، خریداری کنید. لازم به ذکر است که به کمک این اسباب بازی‌ها می‌توانید هوش، تمرکز، قوه تخیل، ذکاوت و مهارت تصمیم گیری کودک خود را بهبود ببخشید. جهت خرید اینترنتی خود کافی است محصول را انتخاب کرده و آن را در سایت چیدو ثبت سفارش کنید.

 

انصراف از نظر