راهنما و آشنایی با بازی فکری کودتا Coup

1402 شهریور 28, سه‌شنبه
راهنما و آشنایی با بازی فکری کودتا Coup

با بازی فکری کودتا- Coup آشنا شوید!

بازی فکری رومیزی کودتا coup یکی از محبوب ترین بازی های فکری در دسته ی خود است . بازی کودتا یک بازی نقش مخفی سرعتی و بر پایه بلوف زدن است، شما در این بازی نقش شخصیت‌ها و اشراف زادگانی را دارید که باید با استفاده از نفوذ قدرت خود همه را از روند رقابت خارج کنید.

سبک بازی بازی های دورهمی - کارتی 
زمان تقریبی بازی  کوتاه مدت (30 الی 45 دقیقه)
تعداد نفرات  2 الی 6 نفره 

هدف اصلی در  بازی فکری کودتا  چیست؟

هدف از بازی رومیزی کودتا جمع آوری سکه و شورش علیه سایر بازیکنان و خارج نمودن آنها از بازی و تنها بازمانده در نهاد قدرت می باشد.

داستان بازی فکری ایرانی کودتا Coup

در اینده ای نه چندان دور عده ای اشراف زاده کنترل کشور را به دست گرفته اند و به جز عده ی اندکی از مردم در فقر قرار گرفته اند. مردم تحت فشار گروه پارتیزانی ای را راه میاندازند تا بتوانند کنترل را از دست اشراف زادگان خارج کنند.  تلاش‌های زیاد اين شورشيان، باعث به‌وجود آمدن دودستگی، نفاق و ضعف در سران حکومت شده و اين حکومت فاسد را در آستانه‌ی فروپاشی قرار داده‌است.

اما اين اغتشاشات و درگیری ها، برای شما، به‌عنوان يکی ‌از اعضای بلندمرتبه و پر نفوذ دولت، فرصتی است مغتنم تا با ايجاد انحراف، چرب کردن سبیل دیگران و فريب‌کاری، راه خود را به‌سوی قدرت مطلق، باز کنيد! براي تحقق اين هدف، بايد نفوذ رقبای خود را از بين برده و آن‌ها را به ناکجاآباد، تبعيد کنيد!

در اين روزگار ملتهب، تنها يکي‌از شما مي‌تواند دوام بياورید. این بازی به شما بلوف زدن می آموزد.

ویژگی های بازی رومیزی کودتا

بازی رومیزی کودتا Coup ، یک تجربه هیجان‌انگیز، تنوع‌دار، و مفرح برای علاقه‌مندان به بازی‌های رومیزی و استراتژیک است. هدف مهمی که این بازی دنبال می‌کند پرورش مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله می‌باشد که در هر سنی و برای همه افراد لازم هستند. در ادامه به برخی از این مهارت ها اشاره میکنیم :

  • مهارت اجتماعی
  • مهارت ارتباطی
  • ریسک پذیری
  • پیش بینی
  • تصمیم گیری
  • اعتماد به نفس
  • دقت و تمرکز
  • هوش هیجانی
  • کار تیمی

خرید بازی فکری کودتا

حال که با بازی  کودتا Coup آشنا شدید میتوانید به راحتی و به صورت مجازی این بازی را خریداری کنید.

شما می‌توانید سفارش بازی کودتا Coup را در وب سایت ما یعنی وب سایت چیدو ثبت کنید و آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

روش بازی  با برد گیم کودتا Coup

ابتدا کارت های بازی را بر بزنید. سپس به هرکدام از بازیکنان دو کارت بدهید.

آنها میتوانند کارت های خود را ببینند ولی بقیه بازیکنان نباید از آن ها اطلاع پیدا کنند. بقیه کارت ها را به عنوان درباریان به شکل ستون قرار میگیرند.

برای شروع بازی به هر نفر 2 سکه از خزانه تعلق می گیرد. از طرفی کارتهای شخصیت بُر زده می شود و هر بازیکن 2 کارت دریافت می کند. بقیه کارتها درحالی که به پشت است وسط میز و در کنار سکه های بانک قرار می گیرد.

در این بازی 5 شخصیت وجود دارد که از هرکدام 3 کارت موجود است:

  • شخصیت بزرگ زاده(جمع آوری مالیات): می توانید 3 سکه از خزانه دریافت کنید.
  • شخصیت آدم کش ( آدم کُشی): سکه به بانک پرداخت کرده و یکی از رقبا را هدف مرگ یا خروج از بازی قرار دهید. دراینجا بازیکن مورد حمله در صورت داشتن و یا ادعای داشتن نقش شاهدخت و در نهایت اثبات آن می تواند مانع این خروج گردد. 
  • شخصیت سفیر (معاوضه):  کارت از دربار دریافت می کند و از بین کارتهای در دست، 2 کارت دیگر را معاوضه و به دربار برمی گرداند.
  • فرمانده(باجگیر): می تواند 2 سکه از یک بازیکن به دلخواه رشوه بگیرد.
  • شاه دخت: نمی توان به جانش سوءقصد کرد.

شروع بازی:

در ابتدا یک نفر بازی را شروع می کند و به 3 طریق می تواند رفتار کند:

بازیکن می تواند 1 سکه از بانک بردارد و بدون به چالش کشیده شدن، نوبت خود را رد کند.

بازیکن 2 سکه برمی دارد; در اینصورت فردی که نقش بزرگزاده را دارد می تواند ادعای این نقش را کند. یا حتی بلف بزند و جلوی بازیکن را بگیرد.

راه دیگر استفاده از قدرت شخصیت هاست.

برای کودتا کردن باید 7 سکه به خزانه پرداخت کرده و برضد یکی از بازیکنان کودتا کنید. در این شرایط درجا یکی از کارتهای او سوخت می شود.

در واقع بازی فکری کودتا بر اساس عملکرد شخصیتهای بازی پیش می رود. قطعا بازی را پرهیاهو و سرشار از باورهای درست و اشتباه می کند.

قوانین بازی فکری رومیزی کودتا

  • این بازی به صورت نوبتی و ساعت گرد انجام میشود.
  • هر بازیکن در نوبت خود میتواند یک اقدام داشته باشد و میتواند آن را واگذار کند.
  • بعد از هر اقدام بازیکن دیگران میتوانند اقدام او را به چالش بکشند و با او مبارزه کنند.
  • اگر هر اقدامی به چالش کشیده نشود آن اقدام به خودیه خود پیروز است.
  • بازی زمانی به پایان میرسد که فقط یک بازی کن باقی مانده باشد.

محتویات جعبه بازی فکری Coup

  • 15 عدد کارت شخصیت (شامل : بزرگ‌زاده، آدم‌کُش، فرمانده، سفیر و شاه‌دُخت؛ از هرکدام، 3 کارت)
  • 50 عدد سکه
  • 6 عدد کارت خلاصه راهنما
  • دفترچه راهنمای بازی

چگونه در  بازی کودتا پیروز شویم !

شما ممکن است در صورت دفاع ناموفق در برابر یک سوء‌قصد، هر شخصیت تحت نفوذ خود را، در یک نوبت از دست بدهید. مثلا اگر آدم کشی را که قصد کشتن تان را دارد، به چالش بکشید و چالش را ببازید، ابتدا یک کارت را بابت شکست در چالش و سپس کارت دوم را بابت مورد سوءقصد موفقیت‌آمیز قرار گرفتن، از دست خواهید داد! یا اگر با ادعای دروغین در اختیار داشتن شاه دخت بخواهید از یک سوءقصد، جان به در ببرید و این ادعای تان به چالش کشیده شود، ابتدا ۱ کارت را بابت شکست در چالش و سپس کارت دوم را بابت مورد سوءقصد موفقیت آمیز قرار گرفتن، از دست خواهید داد!

درحین انجام این بازی از هرگونه بحث و گفت و گو و مشاوره، مطلقا آزاد است ولی اجباری نیست! بازیکنان اجازه ندارند هیچ یک از کارت‌های خود را به بازیکنان دیگر نشان بدهند هیچ بازیکنی نمی‌تواند سکه‌ای از دیگر بازیکنان بگیرد یا قرض کند! در این بازی، مقام دومی وجود ندارد!

بازی کودتا پلاس

در پی موفقیت کم‌نظیر و استقبال خیره‌کننده از نسخه‌ی کلاسیک بازی کودتا، بازی فکری کودتا پلاس روانه بازار شد. بسته بازی فکری کودتا پلاس (Coup Plus) شامل بازی کودتا (تمام شخصیت ها و کارت ها) به اضافه افزونه اصلاحات و افزونه آنارشیست است.

نسخه‌ی کلاسیک کودتا برای 2 تا 6 بازیکن طرّاحی شده بود ولی توسعه‌دهنده‌ی اصلاحات که به‌تنهایی و بدون نسخه‌ی کلاسیک، قابل بازی کردن نیست! به شما امکان می‌دهد که بازی‌های 7 تا 10نفره و شخصیت بازرس را نیز تجربه کنید. کارت آنارشیست را می‌توان هم به نسخه‌ی کلاسیک و هم به نسخه‌ی اصلاحات اضافه کرد.

لزومی ندارد ولی بد نیست که بازیکنان تازه‌کار، ابتدا با نسخه‌ی کلاسیک آغاز کرده و پس از کسب تجربه‌ی کافی، بازی کودتا + را نیز به بازی اضافه کنند .

سوالات متداول در مورد بازی فکری کودتا

  • بازی کودتا برای چه سنی مناسب است ؟

از 12 سال به بالا

  • مزایای بازی فکری کودتا چیست ؟

این بازی باعث تقویت مهارت های بسیاری میشود و  برای سرگرمی و افزایش فعالیت ذهنی ، تقویت قدرت حل مساله و معما ، تقویت قدرت درک و شناخت ، افزایش قدرت حدس و گمان ، تقویت قدرت الگوسازی مناسب است .

سخن پایانی

بازی برد گیم کودتا در نسخه ایرانی خود از کیفیت ساخت بالا و طراحی گرافیکی عالی برخوردار است . این برد گیم از برترین بازیهای فکری دنیا در دسته مهمانی و دورهمی که سراسر هیجان و بلوف زنی و نقش مخفی است و محصولی از  شرکت After 5 Games می  باشد . شما میتوانید برای دسترسی به این بازی فکری، به فروشگاه چیدو مراجعه کنید و بازی کودتا - Coup را تجربه کنید.

 

انصراف از نظر