بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودک چیست؟

1402 بهمن 17, سه‌شنبه
بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودک چیست؟

یکی از مهمترین انتخاب برای والدین، انتخاب بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودک است. چرا که با انتخاب اسباب بازی های مناسب و موثر می توانید کودک خود را به راه رفتن بهتر و بیشتر تشویق کنید. مرحله راه افتادن، یکی از لحظات فوق‌العاده در رشد کودک شماست. این مرحله، نشان‌دهنده پیشرفت فرایند رشد و یکی از جلوه‌های دلنشین تربیت فرزندان است.

این دوران معمولاً بین 10 تا 18 ماهگی آغاز می‌شود که نشان‌دهنده استقلال جدید کودک شماست. زمانی که کودک شما آمادگی لازم را برای راه رفتن نشان می دهد، حالا نوبت شما است که او را تشویق کرده و به فرزند خود کمک کنید تا بتواند بهتر قدم بردارد. یکی از بهترین کارها، انتخاب و خرید اسباب بازی های حرکتی و مهارتی برای راه افتادن کودک است که ما در این مقاله از چیدو سعی کرده ایم مهمترین آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مهارت راه رفتن در کودکان با اسباب بازی

راه رفتن برای کودکان یک مرحله مهم در رشد حرکتی آنهاست. این فرایند پیچیده به مهارت های زیادی مانند تعادل، هماهنگی، و توانایی انتقال وزن بدن از یک پا به پا دیگر بستگی دارد. با رشد کودک، مهارت های او پیچیده تر می شوند.

وقتی کودکان در مراحل قبلی مانند خزیدن و ایستادن مشغول به فعالیت می شوند، در واقع در حال تقویت قدرت عضلانی خود هستند. انتخاب بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودکان در این مرحله می تواند تاثیر زیادی در تقویت مهارت های حرکتی او داشته باشد.

وقتی کودک شما شروع به راه رفتن می کند، این فرایند را به صورت مداوم ادامه می دهد. اما ممکن است حرکات متفاوتی را امتحان کند. این تمرینات به تقویت عضلات، تعادل بهتر، و افزایش توانایی‌های حرکتی کودکان کمک می‌کند. برای همین بهتر است به دنبال خرید اسباب بازی های باشید که کودک بتواند از آنها برای ایستادن، غلت زدن، بلند شدن از زمین و حمل کردن استفاده کند. چنین اسباب بازی هایی می توانند در تقویت مهارت های مختلف در راه رفتن کودک موثر باشند.

مهمترین ترفند در انتخاب اسباب بازی برای راه افتادن کودک

اگر به دنبال انتخاب اسباب بازی های مناسب برای راه افتادن کودک خود هستید، بهتر است برخی از مهمترین نکات در این زمینه توجه کنید:

  • اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که کودک شما را به ایستادن تشویق کند و او را در حالت ایستاده نگه دارد. این اسباب بازی می‌توانند شامل اسباب بازی‌های با دسته های بلند و یا ستون هایی باشند که کودکان می‌توانند دسته‌ های آن را بگیرند و بایستند و راه بروند.
  • به دنبال اسباب بازی هایی باشید که کودک را به پریدن و تحرک به سمت جلو تشویق کند. حتی انتخاب مواردی که باعث چرخیدن و خم شدن کودک شوند می توانند به تقویت عضلات کودکان کمک کنند و توانایی‌های حرکتی آنها را ارتقا دهند.
  • انتخاب اسباب بازی های تعادلی که به تعادل و بهتر ایستادن کودک کمک کنند، می توانند در راه افتادن آنها موثر باشند. این اسباب بازی‌ها می‌توانند شامل اسباب با زیرهای پایه برای ایستادن و تعادل باشند.
  • اسباب بازی‌هایی که به کودکان این امکان را می‌دهند که در اطراف اتاق یا فضای باز حرکت کنند، می‌توانند در ترغیب کودکان به راه رفتن و حرکت کردن موثر باشند.

مهمترین نکته این است که اسباب بازی محبوب و جذاب برای کودکان را انتخاب کنید تا کودک شما از حرکت و بازی با آنها لذت ببرند. برای همین در انتخاب انواع اسباب بازی های فکری و حرکتی برای کودکان خود بهتر است به سن و مهارت های آنها توجه کنید. حتی توصیه می شود اسباب بازی های مورد نیاز کودکان خود را از مراکز معتبری مانند فروشگاه اینترنتی چیدو خریداری کنید تا از کیفیت و استحکام آنها مطمئن باشید.

انواع اسباب بازی برای راه افتادن کودک

انواع مختلفی از اسباب بازی وجود دارند که می توانند به عنوان ابزارهایی مؤثر برای توسعه مهارت‌های حرکتی و تحرکی کودکان مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • واکرها

انواع مختلفی از واکرها، اسباب بازی‌هایی هستند که به کودکان این امکان را می‌دهند تا با پشتیبانی از یک چارچوب پایه و چرخ‌ها حرکت کنند و راه بروند. این اسباب بازی‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان می شوند. حتی آنها را به راه رفتن و ایستادن تشویق می‌کنند.

  • سبدهای خرید

این نوع اسباب بازی شامل سبدهای خرید با دسته‌هایی کوچکی هستند که کودکان می‌توانند دسته هایش را بگیرند و آن بکشند. این فعالیت نه تنها به آنها کمک می‌کند تا تعادل خود را بهبود بخشند، بلکه کودکان از این طریق می توانند مفهوم خرید و انتقال اشیاء را تجربه کنند.

  • ماشین‌های پلاستیکی

اسباب بازی‌های ماشین‌های پلاستیکی، معمولاً ماشین‌های با دسته و چرخ‌هایی هستند که کودکان می‌توانند آنها را جلو و عقب ببرند. این اسباب بازی‌ها علاوه بر ایجاد حس مهارت حرکتی، خلاقیت کودکان را نیز تقویت می‌کنند.

  • روروک

روروک‌ها یک نوع اسباب بازی با دسته و چرخ‌ها هستند که کودکان می‌توانند با نشستن بر روی آنها، راه رفتن را تمرین کنند. این اسباب بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا تعادل خود را کنترل کرده و در راه رفتن مهارت های بیشتری را کسب کنند.

  • اسکوتر

یکی از اسباب بازی‌ های مناسب برای راه افتادن کودکان، اسکوتر ها هستند. استفاده از آنها به کودکان این امکان را می‌دهند که با استفاده از یک صفحه‌ی مستطیل شکل با چهار چرخ و دسته‌ی هدایت، حرکت کنند. این اسباب بازی‌ها علاوه بر ایجاد سرگرمی، به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های حرکتی، تعادل، و کنترل سرعت را رشد دهند. همچنین، استفاده از اسکوترها می‌تواند به تقویت عضلات پای کودکان کمک کند.

  • اسباب بازی‌های سواری

آنها شامل انواع مختلف از اسباب بازی موتوری و وسایل سواری مثل ماشین‌های الکتریکی برای کودکان هستند. این اسباب بازی‌ها با داشتن صندلی و چهار چرخ معمولاً به کودکان این امکان را می‌دهند که از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنند.

سن کودک

بهترین نوع اسباب بازی برای حرکت کودکان باتوجه به سن آنها

از 6 ماه تا 1 سال

اسباب بازی‌های نرم از جنس مواد نرم و بدون قطعات کوچک

 

از 1 تا 2 سال

اسباب بازی با امکان ایستادن و حرکت دادن به سمت جلو

از 2 تا 3 سال

اسباب بازی‌های سواری

از 3 تا 6 سال

اسباب بازی‌های تعاملی با چرخ مثل دوچرخه‌ها یا اسکوترها

سخن آخر در اسباب بازی برای راه افتادن کودک

انواع مختلفی از اسباب بازی برای راه افتادن کودک شما وجود دارند که با خرید و انتخاب آنها می توانید به رشد و تقویت مهارت های حرکتی کودکان خود کمک کنید.

ضمن اینکه اکثر این اسباب بازی ها، کاملا ایمن و محکم هستند که از آسیب دیدگی کودک در حین بازی پیشگیری می کنند. با این حال بهتر است هنگام خرید اسباب بازی برای کودک خود حتما به کیفیت و جنسیت آن توجه کنید. حتی توصیه می شود اسباب بازی مورد نیاز کودک خود را متناسب با سن آنها خریداری کنید. اگر در انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودک خود دچار تردید هستید، بهتر است سری به فروشگاه اینترنتی چیدو بزنید. در این فروشگاه می توانید انواع مختلف اسباب بازی های فکری و حرکتی را باهم مقایسه کنید.

سوالات متداول در بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودک

از چه سنی برای کمک به راه رفتن کودک اسباب بازی بخریم؟

اگر به دنبال انتخاب بهترین اسباب بازی برای راه افتادن کودک خود هستید، هر چه از سن پایین تر شروع کنید بهتر است. چون اسباب بازی ها به تقویت مهارت های حرکتی کودک کمک می کنند.

آیا اسباب بازی ها به زودتر راه افتادن کودک کمک می کنند؟

بله! استفاده از اسباب بازی مختلف می‌تواند در تقویت مهارت های حرکتی و راه افتادن کودکان موثر باشند. حتی این اسباب بازی‌ها به کودکان در حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر کمک می کنند.

کودکان برای چه مدتی می توانند از واکرها و اسباب بازی های مشابه استفاده کنند؟

پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد و کارشناسان مختلف، ممکن است جواب های متفاوتی داشته باشند. برخی از متخصصان توصیه می کنند استفاده طولانی مدت از واکرها و روروک ممکن است باعث تاخیر در رشد کودکان شود.

انصراف از نظر