بازی فکری کاستل

1402 تیر 14, چهارشنبه
بازی فکری کاستل

آیا به بازی‌های هیجانی علاقه دارید؟ آیا از ترس و ترسناک بودن خوشتان می‌آید؟ اگر روحیات شما این طور است که دوست دارید ترسناک باشید، پس بازی کاستل برایتان مناسب است. در این بازی، رقابت بر سر این است که چه کسی از دیگران ترسناک‌تر است. همه ما می‌دانیم که روز هالووین در فرهنگ غربی‌ها، روزی است که در آن جشنواره‌های ترسناکی راه اندازی می‌شوند. در این روز مردم سعی می‌کنند که با پوشش‌های ترسناکی که دارند، بدرخشند. بازی کاستل نیز تداعی گر این فرهنگ در غربی‌ها است. این بازی فکری که به صورت گروهی انجام می‌شود، به نظر ساده است اما یک بازی مهیج به شمار می‌آید. در ادامه به معرفی بازی کاستل و بیان ویژگی‌های این بازی خواهیم پرداخت. با ما در چیدو همراه باشید.

معرفی بازی کاستل

امشب، شب هالویین است و اهالی قلعه کاستل هر کدام به دنبال این هستند که ظاهری متفاوت و البته ترسناک داشته باشند. اهالی این قلعه که همان آقای کله کدو و زامبی خسته و جناب کهنه پیچ هستند، برای انجام سنت باستانی خود در شب هالووین آماده شده‌اند. در واقع سرگرمی اصلی این افراد این است که دیگران را بترسانند. با این که این اهالی از این کار خود، قصد بدی ندارند و تنها قصد شیطنت دارند، اما باز هم ممکن است افرادی که در اطراف آن‌ها هستند، جدی بترسند و سکته بزنند. اگرچه ممکن است دل برخی از آن‌ها به رحم بیاید و کمتر ترسناک باشند اما یک نامیرا چاره‌ای جز این ندارد که ترسناک‌تر از بقیه باشد و دیگران را بترساند. حال باید دید که کدام یک از اهالی کاستل، در انجام این ماموریت خود موفق هستند. اینجا است که برنده بازی مهیج و ترسناک کاستل مشخص خواهد شد.

اجزای بازی فکری کاستل

با آن که به نظر می‌رسد فضای ترسناک این بازی تنها اشاعه دهنده ترس و خوف باشد اما چنین نیست. این بازی در عین حال که ترسناک است، می‌تواند یک بازی خنده دار با نمای طنز هم باشد. هدف اصلی که باعث طراحی بازی فکری کاستل شده است، ترساندن میهمانانی است که در جشن هالووین قرار دارند. رقابت کاستل تنها بر سر ترسناک بودن است. کسی نمی‌تواند با موفقیت تمام از این بازی بیرون بیاید مگر آن که دل سنگ باشد و با نهایت قدرت خود دیگران را بترساند. برای بازی کاستل همانند هر بازی دیگری، اجزای مختلفی در نظر گرفته شده‌اند:

  • ۳۰ کارت با تصویر آقای کله کدو
  • ۳۰ کارت با تصویر استاد گور به گور
  • ۳۰ کارن با تصویر جناب کهنه پیچ
  • دفترچه راهنمای بازی

نحوه انجام بازی کاستل

اگرچه در دفترچه راهنمای بازی فکری کاستل تمامی مراحل به صورت ساده و قابل فهم بیان شده‌اند اما جا دارد که نحوه انجام بازی را برای افرادی که هنوز آن را یاد نگرفته‌اند، بیان کنیم. کارت‌هایی که مناسب این بازی هستند، در سه رنگ گوناگون طراحی شده‌اند. قبل از آغاز بازی، به هر بازیکن چند کارت داده می‌شود. با شروع بازی زمانی که نوبت هر یک از بازیکنان فرا می‌رسد، آن‌ها باید یکی از کارت‌های در. ست خود را بازی کنند. پس بازیکنان به جای کارتی که روی زمین است، باید یک کارت دیگر بردارند. کارت‌های بازی هر کدام دارای عددهای خاصی از یک تا پانزده هستند. در پایان بازی فردی برنده است که کارت‌هایی با عدد بزرگتر را در دست داشته باشد. البته این توضیحات ساده هستند و بازی کاستل پیچیده‌تر از این توضیحات است. افراد برای پیروزی در این بازی می‌توانند دو استراتژی کلی را مورد استفاده قرار دهند:

  1. از پیروز شدن فرد دیگر جلوگیری کنند تا وقت کافی برای برنده شدن را داشته باشند‌.
  2. از همان ابتدای بازی کارت‌های بزرگتر را بردارند.

نکته مهم این است که در بازی فکری کاستل افزون بر مهارت بازیکن، مکانیزم شانس تقش زیادی در موفقیت فرد دارد.

هدف از بازی کاستل چیست؟

بازی کاستل یک بازی فکری جذاب است که برای افراد بالای ۸ سال مناسب است. در این بازی نشاط آور، مکانیزم رقابت مهم‌ترین چیزی است که باید به آن فکر شود. یعنی فارغ از این که تفکر و تامل مهم باشد، این رقابت است که حرف اول را در برنده شدن می‌زنند. چرا که هدف اصلی از طراحی این بردگیم مهیج، جمع کردن بیشترین امتیاز است. در واقع افرادی که‌ کارت‌های آنان عدد بزرگتری را نشان دهد، برندگانی هستند که این بردگیم را انجام داده‌اند. برای این که امتیازات کاستل را بشمارید، به اعداد کارت‌هایی که در دست دارید نگاه کنید. سپس این اعداد را با هم جمع کنید تا امتیاز شما مشخص شود.‌ عدد نمایان شده برنده را مشخص می‌کنند. توجه داشته باشید که هر کدام از بازیکنان باید حداقل یک تصویر را از سه نوع تصویری که در این بازی وجود دارند، داشته باشد. در غیر این صورت امتیاز خود را از دست می‌دهد.

 مزایای بازی کاستل

بازی فکری کاستل نیز مانند هر بردگیم دیگر مزایایی دارد. با انجام این بازی افزون بر این که اوقات فراغت شما و فرزند دلبندتان به خوبی پر می‌شود، مهارت‌های شناختی نیز تثبیت می‌شوند. این بازی گروهی باعث ایجاد حس دوستی و دلبستگی بازیکنان نسبت به یکدیگر شده و قدرت حل مسئله را بهبود می‌دهد. افزون بر آن، شما می‌توانید با استفاده از این بردگیم گروهی قدرت ذهنی خود را به چالش بکشید و اوقات مفرحی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. اما این‌ها تنها مزایای بازی فکری کاستل نیستند. این بازی ترسناک می‌تواند خلاقیت یک کودک را افزایش دهد و ذهن بازیکن را پرورش دهد. در ضمن، این بازی برای افزایش تمرکز، دقت و توجه افراد مناسب است. شما می‌توانید بسته بندی کاستل را به کمک چیدو تهیه کرده و در دورهمی‌های خود آن را مورد استفاده قرار دهید.

خرید بازی فکری کاستل از فروشگاه چیدو

آیا می‌دانید که بدون مراجعه حضوری به فروشکاه‌های اسباب بازی، می‌توانید بازی کاستل را خریداری کنید؟ آیا می‌دانید که بدون اتلاف وقت می‌توانید سفارشات خود را ثبت کرده و در کوتاهترین زمان بازی مد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید؟ دلایل مختلفی وجود دارند که باعث شده‌اند افراد خرید مجازی را به خرید حضوری ترجیح دهند. به همین دلیل، فروشگاه چیدو نیز فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده است تا گامی موثر در زمینه برطرف کردن نیاز شما عزیزان بردارد.

به کمک فروشگاه چیدو شما می‌توانید تنوع بردگیم‌ها را ببینید و متناسب با سلیقه و علایق خود، بهترین بازی را انتخاب کنید. اگر بازی‌های ترسناک و دورهمی را می‌پسندید، خرید بازی فکری کاستل برایتان مناسب است. این بازی در گروه‌های دو تا شش نفره انجام می‌شود. جهت ثبت سفارش، با ما در چیدو در ارتباط باشید و با قیمتی مناسب پک کاستل را خریداری کنید.

سخن آخر

در این مطالب در مورد بازی فکری کاستل صحبت کردیم. این بردگیم جزو بازی‌های ترسناک و طنز است که طرفداران زیادی دارد. در این بازی کارت‌هایی قرار دارند که امتیاز فرد را مشخص می‌کنند. هر فردی که کارت‌های او عدد بزرگتری را نمایش دهند، برنده بازی مناسب است. این بازی خلاقیت را بهبود داده و تمرکز و قدرت ذهن را به چالش می‌کشد. برای خرید محصول فوق می‌توانید با ما در چیدو در ارتباط باشید.

انصراف از نظر