بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s)

1402 تیر 20, سه‌شنبه
بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s)

با بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) آشنا شوید!

بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) یکی از هیجان انگیزترین بازی‌هایی است که انتشارات هوپا طراحی کرده است. این بازی که برای جوانان و نوجوانان انتخابی بسیار مناسب به شمار می‌آید، بازی است که با مکانیزم تفکر سر و کار دارد. یعنی شما برای این که در این بازی به موفقیت برسید، باید از قوه تفکر خوبی برخوردار شده باشید. این بازی رقابتی همانند بسیاری از بازی‌های فکری دیگر، از اجزای گوناگونی برخوردار شده است. شما می‌توانید در گروه‌های دو یا چهار نفره این بازی را انجام دهید و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن پر کنید. در ادامه بازی دالیزک را برایتان معرفی خواهیم کرد.

بازی دالیزک چیست؟

بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) یکی از بازی‌های انتزاعی کمپانی هوپا است که در آن هر بازیکنی که زودتر از دیگری مهره خود را وارد صفحه بازی کند و آن را پیش ببرد، موفق خواهد بود. در واقع اصلی‌ترین کاری که بازیکنان در این بازی باید انجام دهند این است که مهره‌های خود را از یک سمت صفحه به سمت دیگر صفحه ببرند. این بازی برای افرادی که بالای هشت سال سن دارند، یک بازی مناسب است. قوانین شگفت انگیزی که برای این بازی در نظر گرفته شده‌اند، در خارق العاده بودن آن نقش موثری را ایفا می‌کنند. در واقع خیلی از بازیکنانی که بازی دالیزک را انتخاب کرده‌اند، به دلیل جذابیت و هیجانی بودن آن، نمی‌توانند از این بازی دل بکنند.

اجزای بازی فکری دالیزک چه چیزهایی هستند؟

بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) یک بازی گروهی است که اجزای گوناگونی دارد. این بازی رو میزی از یک عدد صفحه چوبی باکیفیت و مقاوم تعبیه شده است که این صفحه، صفحه اصلی بازی به شمار می‌آید. چهار عدد مهره چوبی نیز در پک اصلی دالیزک قرار دارند که هر بازیکن صاحب یکی از مهره‌های آن است. علاوه بر این اجزا، بیست عدد دیواره چوبی و دو عدد پرچم نیز برای این بازی فکری در نظر گرفته شده‌اند. به کمک این اجزا می‌توان نمای واقعی‌تری از بازی را به وجود آورد. در کنار آن‌ها یک عدد دفترچه راهنما هم برای این بازی در نظر گرفته شده است. در این دفترچه تمامی قوانینی که بازی دارد، ذکر شد‌اند. به همین دلیل هر بازیکنی که با بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) آشنایی ندارد و نمی‌داند که‌ چگونه باید آن را انجام دهد، می‌تواند به دفترچه راهنمای بازی مراجعه کند.

قوانین بازی دالیزک

در بازی دالیزک داستان قوانینی وجود دارد که ریشه‌ای کهن برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این بازی به دلیل استقبال زیاد بازیکنان در رده‌های سنی مختلف، در سه نوع مختلف مسافرتی، بزرگ و کوچک طراحی شده است. در بازی دالیزک تمامی بازیکنان باید تلاش کنند که بر رقیب خود غلبه یابند. اما این غلبه بر رقیب چگونه اتفاق می‌افتد؟! طبق قوانین بازی، هر بازیکن در هر نوبت تنها دو اقدام می‌تواند انجام دهد. یا باید با استفاده از دیواره چوبی مسیر بازیکن دیگر را تغییر دهد و یا باید با استفاده از نفوذ مهره خود، رقیب را از صفحه بیرون کند. هر کسی که بهتر به قوانین این بازی واقف باشد و بهتر عمل کند، برنده بازی خواهد بود. توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های مهم بازی دالیزک این است که حتی اگر در یک قدمی برنده شدن هم باشید، باز هم نباید مطمئن باشید؛ چرا که یک حرکت ناگهانی می‌تواند تمامی آنچه که شما به آن رسید‌ه‌اید را به یکباره از بین ببرد. پس در سر تا سر بازی هشیار باشید تا رقیب بر شما غلبه نکند.

اهداف بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s)

با وجود این که بازی مذکور جزو بازی‌هایی است که گروه هدف آن نوجوانان هستند، اما خیلی از جوانان و بزرگسالان نیز آن را دوست دارند. یکی از مهم‌ترین اهدافی که بازی دالیزک آن را دنبال می کند، تعادل بخشیدن به نیم کره راست و چپ مغز است. برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند تمرکز خود را تقویت کنند و توجه خود را بهبود ببخشند، این نوع از بازی‌های فکری بسیار مناسب هستند. هدف دیگر از طراحی این بازی جذاب، پر کردن اوقات فراغت است. شما می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی بازی دالیزک را به کار بگیرید و لحظات خوشی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

روش انجام بازی دالیزک 

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان بازی دالیزک را به وسیله آن‌ها انجام داد. در ادامه مراحل انجام این بازی در متداول‌ترین روش را ذکر می‌کنیم:

  • ابتدا به هر بازیکن یک مهره و چندین دیواره چوبی داده می‌شود.‌ بازیکنان از دیواره‌ها برای ایجاد مانعی که جلوی حرکت رقیب را می‌گیرد، استفاده می‌کنند.
  • در نوبت اول شما به عنوان یک بازیکن مهره خود را حرکت می‌دهید. سپس بازیکن دیگر این کار را انجام می‌دهد.
  • در میانه بازی اگر نیاز باشد، دیواره‌های چوبی به کار گرفته می‌شوند تا حریف را از صفحه خارج کنند. این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت بازیکنی که مهره او به سمت دیگر صفحه رسیده است، برنده بازی شناخته شود.

مزایای انجام بازی فکری دالیزک

  • انجام بازی‌های فکری هوپا باعث می‌شود که عملکرد ذهن شما بهبود پیدا کند. این بازی‌ها به و پرورش هوش هیجانی در افراد کمک شایانی می‌کنند.
  • انجام بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) باعث می‌شود که میزان صمیمیت و دوستی بین افراد افزایش یابد. شما می‌توانید حتی به عنوان یک ترفند تربیتی از این بازی استفاده کنید.
  • بهبود مهارت دست ورزی فرزندان به دنبال استفاده از این بازی به وجود می‌آید.

خرید بازی دالیزک از چیدو

حال که با بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz - s) آشمایی پیدا کردید، ممکن است شما هم یکی از هزاران نفری باشید که دوست دارید این بازی را انجام دهید. اما باید آن را از کجا خریداری کرد؟ مسلما شما باید فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید. از آنجایی که امروزه همه چیز مجازی شده است و مجازی شدن نیز باعث شده است که افراد در امر خرید راحت‌تر باشند، خرید مجازی بازی فکری دالیزک نیز امکان پذیر شده است. شما می‌توانید سفارشات خرید این بازی هیجانی را در وب سایت ما یعنی وب سایت چیدو ثبت کنید و آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz – s) پرداختیم. این بازی جذاب یکی از بازی‌های فکری کمپانی هوپا است که به سادگی انجام می‌شود. برای انجام آن شما به مهره و صفحه بازی نیاز دارید. سپس باید روش انجام بازی را یاد بگیرید. این بازی باعث افزایش تعادل بین نیم کره چپ و راست مغز می‌شود. با این بازی می‌توانید جمع‌های دوستانه خود را بانشاط‌‌‌تر کنید. جهت خرید بازی دالیزک با ما در چیدو در ارتباط باشید و سفارشات خود را ثبت کنید.

انصراف از نظر