با بازی فکری رمزشکن آشنا شوید!

1402 دی 3, یکشنبه
با بازی فکری رمزشکن آشنا شوید!

مشخصات کلی بازی رمزشکن

  • رده سنی مناسب: ۱۰ سال به بالا
  • نوع بسته بندی: جعبه مقوایی
  • تعداد بازیکن: 2 الی 8 نفر
  • مدت زمان بازی: در حدود ۱ ساعت
  • ابعاد بسته بندی: 5*16*23 سانتی متر
  • وزن بسته بندی: 64/0  کیلوگرم
  • جنسیت: مناسب هم برای دختران و هم پسران
  • سبک بازی: بازی کارتی، بازی فکری، بازی معمایی، بازی تست هوش

معرفی بازی فکری رمزشکن

بازی رمزشکن جزء بازی های فکری با درجه سختی متوسط قرار دارد. این بازی فکری به صورت تیمی انجام می شود. بازیکنان ابتدا دو تیم 2 یا 4 نفره تشکیل می دهند. هر دو تیم در مقابل هم قرار می گرند و به رقابت با یکدیگر می پردازند.  

طرح کلی بازی دیکریپتو انتقال محرمانه اطلاعات است. شما در طول بازی باید اطلاعات را به روشی سری به هم تیمی های خود منتقل کنید، طوری که این اطلاعات برای بازیکنان تیم مقابل لو نرود. 

در بازی فکری رمزشکن یا بازی ایرانی رمزشکن (DECRYPTO) از هر تیم یک بازیکن به عنوان رمزگذار تعیین می شود. وظیفه رمز گذار این است که رمز کد سه رقمی را به صورتی کاملا محرمانه به هم تیمی های خود انتقال بدهد. به عنوان مثال اگر رمز تیم مقابل موقع انتقال اطلاعات لو برود و شما رمز تیم حریف را حدس بزنید یک امتیاز دریافت می کنید. تیمی که بتواند دو امتیاز بگیرد برنده بازی محسوب می شود. 

بازی فکری رمزشکن دارای دستورالعمل ساده ای است. برای بازی بهتر توصیه می شود که پیش از شروع بازی یک بار با دقت دفترچه راهنمای بازی را مطالعه کنید. بعد از یک دست بازی به خوبی با قوانین و مراحل ذکر شده در دفترچه آشنا می شوید و در سری های بعد بازی روان تری را تجربه می کنید. برای یادگیری نحوه برنده شدن در بازی بازی ایرانی رمزشکن (DECRYPTO)، این مقاله از چیدو را تا انتها بخوانید.

محتویات جعبه بازی فکری رمزشکن

یکی از نکات مهم در خرید انواع بازی ها و سرگرمی ها سالم بودن بسته بندی است. بسته بندی محکم و مناسب باعث پیشگیری از گم شدن قطعات ریز بازی می شود. بنابراین برای کامل بودن محتویات جعبه بازی باید حتما از اقلام درون جعبه مطلع باشید. در سایت فروشگاهی چیدو علاوه بر آشنایی با انواع بازی های فکری می توانید اطلاعات مربوط به محتویات جعبه بازی های فکری را نیز مطالعه کنید.

محتویات جعبه بازی ایرانی رمزشکن، عبارتند است از:

  • دفترچه راهنمای بازی
  • 1 عدد ساعت شنی
  • 2 عدد صفحه نمایش
  • 100 عدد کارت رمز یا کلید واژه
  • 48 عدد کارت کددار
  • 8 عدد توکن
  • 50 عدد برگه یادداشت

نحوه بازی فکری دیکریپتو

برای شروع بازی بازی ایرانی رمزشکن (DECRYPTO) ابتدا به دو گروه 2 یا 4 نفره تقسیم شوید. اعضای تیم در کنار هم و در مقابل تیم حریف می نشینند. به هر تیم یک صفحه نمایش و 4 عدد کارت کلید واژه بدهید. کارت های کلیدواژه دو طرفه هستند. بنابراین بعد از تمام شدن یک سمت کارت ها، می توانید آنها را برگردانید و رمز های پشت کارت ها را هم بازی کنید.

باید دقت کنید که اعضای تیم حریف نباید کارت های شمارا ببینند. کارت ها را در پنجره صفحه نمایش قرار بدهید. ساعت شنی را نیز در وسط و بین بازیکنان هر دو تیم بگذارید. صفحه نمایش دارای دو رنگ سیاه و سفید است و هر تیم باید کارت های همرنگ صفحه نمایش خودش را بردارد.

در شروع بازی دیکریپتو رمز گذار برای انتقال کد 3 رقمی به هم تیمی های خود 3 سرنخ می دهد. هر یک از سرنخ ها به یکی از کلمات کلیدی مرتبط است. اعضای تیم سرنخ ها را بر روی برگه های یادداشت می نویسند. حالا شما باید از روی این سرنخ ها کد 3 رقمی را به درستی حدس بزنید و بعد آنها به صورت کاملا سری به هم تیمی های خود منتقل کنید. اگر اعضای یک تیم نتوانند کد سه رقمی خود را حدس بزنند یک امتیاز منفی دریافت می کنند. هر تیمی که دو امتیاز منفی بگیرد بازنده بازی اعلام می شود.

خرید بازی فکری رمزشکن

بازی رمزشکن از بازی های خوب فکری است که در میان والدین و فرزندان محبوبیت زیادی دارد. این بازی فکری که دارای سطح دشواری متوسط است به محافل دوستانه و دورهمی های خانوادگی شما شور و هیجان زیادی می بخشد.  

قیمت بازی ایرانی رمزشکن (DECRYPTO) در فروشگاه مختلفف متغیر است. شما می توانید این بازی فکری مهیج را در یک بسته بندی مقوایی با کیفیت و قیمت بسیار مناسب از فروشگاه آنلاین چیدو سفارش بدهید.

فروشگاه اینترنتی چیدو با انتشار مطالب متعدد در رابطه با معرفی محصولات و مشخصات آنها از جمله سایز، نوع بسته بندی و قیمت اطلاعات مفیدی را در مورد انواع محصولات به شما ارائه می دهد. این اطلاعات امکان تصمیم گیری بهتر و انتخاب راحت تر  را از میان صدها انتخاب متنوع برای شما فراهم می کند.

خرید از فروشگاه معتبر اینترنتی چیدو این اطمینان را به شما می دهد که سفارش خود را به صورت کامل و با بسته بندی سالم و بی نقص در کوتاهترین بازه زمانی تحویل بگیرید.

هدف و مزایای بازی فکری رمزشکن

بازی ایران رمزشکن در دسته بازی های فکری قرار می گیرد. هدف از طراحی بازی رمزشکن بهبود حافظه و افزایش سرعت انتقال است. کودک در دیکریپتو یاد می گیرد که چگونه اطلاعات را به سرعت پردازش کند.

اثرات مفید بازی رمزشکن تنها به پرورش قدرت حافظه محدود نمی شود، بلکه این بازی فکری به طور غیر مستقیم در درک بهتر مفاهیم درسی نیز به فرزند شما کمک می کند.

بازی های فکری در مجموع مهارت های شناختی را تا حد زیادی افزایش می دهد. این بازی که در گروه های تیمی و چند نفره انجام می شود به تقویت تعاملات اجتماعی کودکان و نوجانان کمک می کند. به همین علت بازی های فکری اغلب در رشد ذهنی و اجتماعی کودکان تاثیرزیادی دارند.

اگر کودک شما تا حدودی دچار انزوا و گوشه نشینی است خرید بازی ایرانی رمزشکن (DECRYPTO) از فروشگاه اینترنتی چیدو را به شما توصیه می کنیم. این بازی که به صورت گروهی انجام می شود، ضمن تقویت هوش و افزایش حافظه به رفع احساس خجالت و کمرویی در کودکان نیز کمک بسزایی می کند.

انصراف از نظر