اسباب بازی فکری اونو

1402 خرداد 4, پنجشنبه
اسباب بازی فکری اونو

اسباب بازی فکری اونو (uno) یکی از مهیج ترین و سرگرم کننده ترین بازی برای کودکان 7 سال به بالا است. با خرید و انتخاب بازی فکری uno از چیدو برای کودکان دبستانی خود می توانید یک گام برای بهبود خلاقیت و تقویت حافظه آنها بردارید. از طرفی هم چون در این بازی کودک شما به راحتی می تواند با دوستان خودش بازی کند، بهبود روابط اجتماعی در آنها را می توان به عنوان یکی دیگر از مزیت های بازی فکری اونو در نظر گرفت. چون این بازی را می توان هم به صورت دو نفره و هم به صورت دسته جمعی و ده نفره بازی کرد. این بازی به قدری مهیج و جذاب است که بدون شک شما هم در این بازی با کودک خود همبازی خواهید شد.

Uno، یک واژه اسپانیایی به معنی تک و یک بودن است که بازیکنان باید برای برنده شدن به تک کارت برسند. این بازی فکری از 108 کارت با رنگ ها و استراتژیک های خاص با اهداف برنده شدن کودک شما طراحی شده اند. کارت های بازی فکری اونو از چیدو، از باکیفیت ترین و مرغوب ترین مواد اولیه تشکیل شده اند که دوام و استحکام خودشان را دارند.

نحوه بازی فکری اونو

در شروع بازی uno درست مانند اکثر بازی های کارتی دیگر، اول باید کارت ها را «بر» بزنید. به هر یک از بازیکنان 7 کارت تعلق می گیرد و کارت های اضافی بر روی هم به نحوی قرار گرفته می شوند که تصاویر آنها مشخص نباشد. کسی که کارت ها را بین بازیکنان دیگر پخش می کند، شروع کننده بازی است. او برای استارت بازی، یک کارت روی زمین را برمی گرداند. بعد از آن باید از بین کارت های خودش، یک کارت به رنگ یا عدد مشابه کارت روی زمین داشته باشد.

مثلا او یک کارت از روی زمین به رنگ قرمز یا با عدد 3 را برداشته است. در این حالت باید از بین کارت های خودش یک کارت با این مشخصات روی زمین بگذارد. اگر چنین کارتی با این ویژگی ها نداشت باید یک کارت از کارت خودش را روی زمین بگذارد و نوبت بازی را به نفر بعدی بدهد.

معانی و مفاهیم انواع کارت ها در بازی فکری اونو

در حین بازی ممکن است با یک سری کارت برخورد کنید که طراحی و یا نماد خاصی با معانی مشخصی دارند، از جمله:

DRAW یا دراو

اگر بازیکنی به کارتی با این نماد رسید، و رنگ آن با رنگ زمین یکسان بود، می تواند دو کارت را از انبار بردارد و نوبت بازی را به فرد بعدی بدهد.

Reverse یا ریورس

نماد ریورس بر روی کارت های بازی، نماد تغییر جهت است. در این شرایط باید جهت بازی را تغییر دهید. اگر بازی در جهت عقربه های ساعت است با رسیدن به این کارت باید جهت را به خلاف آن تغییر دهید و بالعکس. اما شما در شرایطی می توانید از قوانین این کارت استفاده کنید که رنگ آن با رنگ زمین یکسان باشد.

Skip یا اسکیپ

با رو شدن این کارت به شرطی که رنگ آن با رنگ زمین همخوانی داشته باشد، نوبت نفر بعدی از دست می رود و حق بازی در این سری از بازی را ندارد.

Wild یا وایلد

از این کارت در هر مرحله از بازی می توانید استفاده کنید. شما با رسیدن به این کارت تعیین می کنید که بازی باید با چه رنگی ادامه پیدا کند.

Wild draw یا واید دراو

این کارت می تواند نتیجه بازی را به کل تغییر دهد. چون تا حدی تعیین کننده رنگ برای ادامه بازی است. از طرفی هم بازیکن بعدی باید 4 کارت از کارت های ذخیره را بردارد.

محتویات داخل بسته بازی اونو

در هنگام خرید دقت کنید که محتویات بسته بازی فکری اونو باید شامل موارد زیر باشد:

  • 19 کارت سبز
  • 19 کارت زرد
  • 19 کارت آبی
  • 19 کارت قرمز

روی هر کدام از آن ها اعداد 1 تا 9 نوشته شده است. همچنین اونو دارای هشت کارت draw، هشت کارت Reverse و هشت کارت skip که به رنگ های آبی، قرمز، سبز و زرد و چهار کارت wild و wild draw است.

شرایط برنده شدن و پیروزی در بازی فکری uno

تعیین بازیکن در این بازی مهیج طبق دو قوانین خاص زیر صورت می گیرد:

در حالت اول، اولین بازیکنی که به اونو یا همان تک کارتی بودن برسد، و کارت های خودش را تمام کرده باشد، به عنوان برنده اعلام می شود. بازیکن در این مرحله سریعا باید کلمه «اونو» را بگوید.

در حالت دوم، برنده بازی کسی است که بتواند امتیاز کارت های خودش را به 500 امتیاز برساند. وقتی بازیکن کارت هایش تمام می شود، سایر بازیکنان باید کارت های خودشان را رو کنند و بر اساس اعداد و نماد های روی آن، به نفر اول به صورت زیر امتیاز بدهند:

  • امتیاز کارت های 0 تا 9 برابر با اعداد روی آنها
  • 20 امتیاز در برابر هر کارت ویژه

نحوه خرید اسباب بازی اونو

اگر به دنبال خرید و انتخاب باکیفیت ترین کارت های اسباب بازی اونو هستید، بهتر است از مراکز فروشگاهی اینترنتی معتبر مانند چیدو خرید خود را انجام دهید. با خرید از این مرکز می توانید از خدمات ضمانت نامه تضمین کالا و امکان مرجوعی در 7 روز پس از خرید بهره بگیرید. اما با انتخاب بازی فکری uno با خلق لحظه های شاد و مفرح برای کودک خود، حتما از خرید خود راضی و خرسند خواهید شد. چون این بازی، یک سرگرمی تمام عیار و آموزشی برای تقویت مهارت ها و یادگیری بهتر فرزند دلبند شما خواهد بود.

انصراف از نظر