چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است؟

1401 اردیبهشت 18, یکشنبه
چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است؟

رشد و پرورش کودک شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قسمتی از رشد اجتماعی، عاطفی، ذهنی و جسمی کودک وابسته به بازی کردن با اسباب بازی های مختلف می باشد، اما سوال اصلی اینجاست که چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است؟ از آن جایی که کودکان با انواع مختلفی از اسباب بازی ها خوش حال می شوند و هیچ معیار خاصی برای انتخاب آن ها ندارند، انتخاب مدل های مناسب وظیفه والدین کودک می باشد. اگر شما هم جزء والدینی هستید که سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است را نمی توانید پاسخ دهید، لازم است ادامه مطلب را با دقت مطلعه کرده و انواع ویژگی های مختلف یک اسباب بازی استاندارد را برای رشد بهتر کودک خود پیدا کنید.

اسباب بازی های ساده انتخاب کنید

چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است

در پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، لازم است اسباب بازی های ساده را برای کودک خود خریداری کنید، زیرا آن ها قدرت خلاقیت به کودک شما‌ می بخشند. هنگامی که یک اسباب بازی تنها با فشردن یک دکمه حرکت کرده و کار های مختلفی انجام می دهد، در حقیقت خود کارگردان بوده و قدرت کارگردانی و خلاقیت را از کودک شما‌ می گیرند. به همین دلیل است که بلوک های آجری یا لگو و عروسک های ساده اغلب برای کودک شما پیشنهاد می شود تا داستان زندگی آن ها توسط خود کودک کارگردانی شود.

بازی های ویدیویی محدود

از آن جایی که ما انسان ها در عصر جدید زندگی کرده و شاهد پیشرفت های بسیاری بوده ایم، لازم است بدانید که جدا کردن کودک ها از بازی های ویدیویی و کامپیوتری کار غیر ممکنی است، اما شما می توانید برای آن ها محدودیت های قابل توجهی تعیین کنید تا از آسیب های آن جلوگیری کنید. در پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، باید گفت که استفاده بیش از اندازه از بازی های کامپیوتری موجب کاهش شنوایی، عدم تحرک و رشد منفعل کودک شما خواهد شد که به هیچ عنوان برای خلاقیت و رشد تکمیلی کودک مناسب نمی باشد.

اسباب بازی های آموزشی

اسباب بازی های آموزشی

از آن جایی که والدین کودکان برای آینده و ذهن درخشان آن ها تلاش می کنند، بازار اسباب بازی های آموزشی روز به روز گرم تر از دیروز می شوند. در ادامه بررسی سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، لازم است فریب اسباب بازی های آموزشی را نخورید. نمی توان گفت تمام آن ها کارآیی لازم را ندارند، اما اغلب نمونه های آموزشی تنها ادعای موثر بودن را داشته و در حقیقت هیچ پشتوانه صحیح و علمی در اختیار ندارند.

اسباب بازی های مناسب سن کودکان

اگر کودکان نتوانند بر اسباب بازی های خود مسلط شوند، دیگر از آن ها لذت نبرده و ممکن است هیچ تاثیر موثری بر روی کیفیت رشد آن ها نگذارد. همچنین اسباب بازی های مناسب به سلامتی جسمانی کودکان آسیب نرسانده (به عنوان مثال قطعاتشان توسط کودکان بلعیده نخواهد شد) در ادامه مطلب قصد داریم ویژگی های اسباب بازی مناسب برای سنین مختلف را به طور دقیق بررسی کنیم تا با پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، به رشد و پرورش کودک خود کمک کنید

  • تولد تا ۶ ماهگی: در این سن اغلب نوزادان شیفته رنگ های روشن می شوند. آن ها با چشم هایشان همه چیز را دنبال کرده و با دقت به آن ها نگاه می کنند. همچنین آن ها از حرکت دست و پا هایشان تعجب کرده و برایشان بسیار جالب می باشد. به همین دلیل لازم است اسباب هایی که نرم هستند و بلعیده نمی شوند مانند عروسک های ساده یا توپ های بافتنی استفاده کنید. همچنین لازم است از جغجغه‌ ها که صدا های قابل توجهی ایجاد می کنند نیز استفاده کنید تا توجه آن ها را به اسباب بازی مورد نظر جلب کنید. علاوه بر موارد بالا وسایلی مانند آویز های زیبا و سی دی های لالایی نیز می توانند بسیار زیبا باشند.

چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است

  • ۷ ماهگی تا ۱ سالگی: این کودکان اغلب به غلت زدن، حرکت کردن و خزیدن علاقه مند هستند. آن ها قادر به شناسایی کلمات بوده و می توانند اشیا را پیدا کنند و آن ها را در مکان های مختلف قرار دهند. در پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، لازم است عروسک های مختلفی که کودکان می توانند حرکت آن ها را کارگردانی کنند، برای این سنین تهیه کنند. همچنین بلوک ها و آجر هایی که خلاقیت کودک را افزایش می دهد نیز نمونه مناسبی بوده و به پیشرفت کودکان کمک خواهد کرد.
  • کودکان ۱ ساله: اگر برایتان سوال پیش آمده است که چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، لازم به ذکر است که کودکان در سن ۱ سالگی قادر به حرکت هستند. آن ها به خوبی کلمات را متوجه شده و از صدا در آوردن یا آزمایش کار های جدید لذت می برند. به همین دلیل اغلب اسباب بازی هایی مانند کتاب های تخته ای با تصاویر مشخص، شعر های کودکانه با قافیه های مختلف، پازل ها، عروسک یا حیوانات پلاستیکی و در نهایت کتاب های ضد آب می تواند برای کودکان ۱ ساله مناسب باشد.

چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است

  • کودکان ۲ ساله: کودکان ۲ ساله در حال صحبت هستند و به تازگی احساس خطر را آموخته اند. با این حال به آزمایش های مختلف پرداخته و سعی می کنند اتفاقات جدید را کشف کنند. به همین دلیل شروع به پریدن از ارتفاع، آویزان شدن و غلت زدن خواهند کرد. در ادامه پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، لازم است برای این سن بلوک های ساختمانی، وسایل آشپزخانه، صندلی های کودکانه، مداد رنگی، گچ، کاغذ های رنگی، پازل های ۶ الی ۱۲ تکه، توپ های مختلف و کتاب هایی با جزئیات بیش تر تهیه کنید.
  • کودکان ۳ الی ۶ سال: در ادامه پاسخ به سوال چه اسباب بازی هایی برای کودک مناسب است، باید گفت که در این سنین کودکان به همه چیز توجه کرده و علاقه زیادی به صحبت کردن دارند. همچنین از کشف کردن موارد جدید لذت برده و در این زمان وسایل خود را با کودکان دیگر به اشتراک می گذارند. برای چنین کودکانی لازم است اسباب بازی هایی مانند کتاب ها، عروسک ها و پازل هایی که شامل جزئیات و تکه های بیش تری هستند، تهیه کنید. همچنین اگر کودک شما به رایانه دسترسی دارد، لازم است با استفاده از نرم افزار های مختلف و مناسب سنشان، برخی از استعداد های آن ها را پرورش دهید.
انصراف از نظر