معرفی بازی فکری عجایب هفتگانه Seven Wonders

1402 دی 7, پنجشنبه
معرفی بازی فکری عجایب هفتگانه Seven Wonders

مشخصات کلی بازی عجایب هفتگانه

  • رده سنی مناسب: ۱۰ سال به بالا
  • ابعاد بسته بندی: 70*300*250 میلی متر
  • وزن بسته بندی: 400 گرم
  • جنسیت: مناسب دخترها و پسرها
  • نوع بسته بندی: جعبه مقوایی
  • سبک بازی: بازی کارتی , بازی استراتژیک و بازی خلاقانه
  • تعداد بازیکن: 3 الی 7 نفر
  • مدت زمان بازی: کمتر از ۱ ساعت

معرفی بازی فکری عجایب هفتگانه

بازی فکری عجایب هفتگانه (7Wonders) یکی از محبوب ترین بازی های فکری در میان خانواده ها است که شور و هیجان زیادی را به جمع دوستان و خانواده ها می بخشد. از آنجایی که این بازی برای سنین 10 سال به بالا طراحی شده است باعث می شود کودکان و بزرگسالان در کنار هم لحظات خوشی را سپری کنند.

بازی فکری عجایب هفتگانه یا SEVEN WONDERS در سه مرحله مختلف انجام می شود. این بازی فکری هفت شهر بزرگ دنیای باستان را در تصاویری بزرگ نشان می دهد و شما رهبر یکی از این شهرهای باستانی هستید.

در بازی فکری عجایب هفتگانه شما باید به عنوان یک رهبر بزرگ مسیرهای تجاری شهر تاریخی خود را گسترش بدهید و برتری نظامی خود را به سایر شهرهای باستانی اثبات کنید. االبته این را نیز باید بدانید که انجام هر یک از این امور نیازمند پرداخت هزینه است!

بازی فکری عجایب هفتگانه با استفاده از سه دسته کارت مربوط به عصر اول دوم و سوم انجام می شود. در پایان عصر سوم هر بازیکن مجموع امتیازهای خود را می شمارد و بازیکنی که بیشترین امتیاز را دارد برنده بازی محسوب می شود. برای یادگیری اطلاعات بیشتر در مورد بازی فکری عجایب هفتگانه، این مقاله از چیدو را تا انتها بخوانید.

محتویات جعبه بازی فکری عجایب هفتگانه

کامل بودن محتویات جعبه بازی و همچنین بالا بودن کیفیت بسته بندی یکی از نکات مهمی است که در خرید بازی های فکری باید حتما آن را در نظر بگیرید. در واقع اکثر بازی های فکری دارای جعبه های مقوایی هستند و امکان پارگی یا آسیب دیدن آنها وجود دارد. خرید از فروشگاه آنلاین چیدو باعث اطمینان شما از سالم و کامل بودن پک اسباب بازی می شود.

محتویات جعبه بازی فکری عجایب هفتگانه عبارت است از:

  • 7 عدد تصویر بزرگ عجایب جهان
  • 7 عدد کارت عجایب جهان
  • 49 عدد کارت عصر اول
  • 49 عدد کارت عصر دوم
  • 50 عدد کارت عصر سوم
  • 46 عدد توکن نظامی
  • 24 عدد سکه 3 ارزشی
  • 46 عدد سکه 1 ارزشی
  • 1 عدد دفترچه راهنما
  • 1 عدد دفترچه ثبت امتیاز

نحوه بازی فکری عجایب هفتگانه

در 7Wonders هفت عدد تصویر بزرگ مربوط به  عجایب هفتگانه دنیا وجود دارد. این تصاویر بزرگ دارای دو سمت روز و شب هستند. شما به اختیار خود تصمیم می گیرید که از طرف روز و یا شب بازی را شروع کنید.

 بعد از انتخاب صفحه بازی نوبت به سکه ها می رسد که باید به هر بازیکن سه سکه بدهید.  این سکه ها بعلاوه صفحه عجایب، گنجینه شهر شما را تشکیل می دهند. همه توکن های نظامی که 46 عدد هستند را در وسط میز قرار بدهید. کارت ها را به سه عصر اول، دوم و سوم تقسیم کنید.

از کارت های عصر اول هفت کارت به هر بازیکن بدهید. هر بازیکن یکی از کارت ها را برای بازی انتخاب می کند و مابقی کارت ها را به بازیکن دست چپ خود می دهد. بازیکن سمت چپ هم به همین ترتیب از بین 7 عدد کارت یکی را انتخاب می کند و 6 عدد دیگر را به بازیکن سمت راست خود می دهد. شما با استفاده از این کارت ها می توانید شهر باستانی خود را بسازید، قدرت نظامی بیشتری به دست بیاورید و سطح دانش و فرهنگ شهر خود را افزایش بدهید.

 پس از تمام شدن کارت های عصر اول به ترتیب نوبت به کارت های عصر دوم و سوم می رسد و بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. پس از تمام شدن کارت عصر سوم، بازی به پایان می رسد. برای مشخص شدن برنده بازی بناهای ساخته شده، قدرت نظامی و همچنین تعداد سکه های هر بازیکن شمرده می شود. بازیکنی که امتیاز بیشتری دارد برنده بازی است.  

خرید بازی فکری عجایب هفتگانه SEVEN WONDERS

بازی های فکری از جمله سرگرمی های مفیدی هستند که می توانید آنها را برای فرزندان خود تهیه کنید. یکی از مهمترین مزایای بازی های فکری این است که علاوه بر تفریح و سرگرمی در دورهمی های دوستانه، به خصوص برای کودکان جنبه آموزشی دارند. در واقع آموزش محور بودن یکی از دلایل مهم محبوبیت زیاد بازی های فکری در میان والدین است. 

بازی های فکری دارای تنوع زیادی هستند و این مساله می تواند شما را در انتخاب بازی مناسب دچار سردرگمی کند. مراجعه به فروشگاه آنلاین چیدو بهترین راه برای حل این مشکل است. در سایت معتبر چیدو شما می توانید اطلاعات زیادی مانند انواع اسباب بازی های فکری، قیمت ها و روش انجام این بازی ها را مطالعه کنید. 

فروشگاه آنلاین چیدو دارای تنوع بازی های زیادی است. بنابراین شما می توانید با توجه به علاقه و سلیقه فرزند خود بازی فکری مناسب را از میان انبوهی از گزینه های مختلف انتخاب و خریداری کنید.

هدف و مزایای بازی فکری عجایب هفتگانه

انواع بازی ها روشهایی بسیار ارزشمند برای کشف و شکوفایی استعداد کودکان هستند. در این میان بازی های فکری به دلیل تاثیر در پرورش هوش و خلاقیت کودکان نقش بسیار مهم تری دارند. بازی فکری عجایب هفتگانه یا 7Wonders از آن دسته بازی های مفیدی است که باعث پرورش تمرکز و دقت کودکان می شود.

بازی عجایب هفتگانه با استفاده از کارت ها و سکه ها انجام می شود و کودک یاد می گیرد که چگونه با استفاده از هوش و خلاقیت خود برای ساختن بناهای خیالی و بالا بردن قدرت نظامی استفاده کند.

در بازی فکری عجایب هفتگانه SEVEN WONDERS هر بازیکن در نقش یک رهبر است که وظیفه ساختن شهر خود را بر عهده دارد. بنابراین بازی فکری عجایب هفتگانه به تقویت مهارت استقلال در کودکان کمک موثری می کند.

در پایان یادآور می شویم که بازی های فکری برای گروه های سنی مختلف قابل استفاده هستند. این ویژگی مفید باعث تعامل بیشتر کودکان و بزرگسالان و در نتیجه بهبود روابط اجتماعی به خصوص در کودکان می شود.

انصراف از نظر