محبت به کودکان را فراموش نکنیم

1399 دی 25, پنجشنبه
محبت به کودکان را فراموش نکنیم

چرا محبت نمی کنیم؟

 

برخی از والدین، در خانواده هایی بزرگ شده اند که به هر دلیل ، ابراز محبت درمیان آن ها مرسوم نبوده است. این افراد، محبت کرد را یاد نگرفته اند و به همین دلیل محبت نمی کنند.

البته برخی از این ها با مطالعه یا ورود به فضاهای اجتماعی غیر از خانواده، محبت کردن را آموخته اند. اما از آن جایی که تا به حال، آن گونه که باید به فرزندشان محبت نکرده اند، نوعی شرم و خجالت کاذب دارند. لذا نمی توانند به راحتی به فرزندشان محبت کنند.

توصیه به کسانی که محبت به کودکان را نیاموخته اند این است که به بحث شیوه های ابراز محبت توجه ویژه کنند. شیوه های مختلفی برای ابراز محبت به کودکان وجود دارد. مانند بغل کردن (مقاله فواید بغل کردن کودک ) و نوازش و هم بازی شدن با کودک و…

 

 

محبت کردن به کودک فواید و نتایج بسیار شگفتی در تربیت کودک دارد. مانند تقویت عزت نفس کودکان ( مقاله عزت نفس کودک ) و کاهش اضطراب کودکان ( مقاله علل اضطراب کودک ) و کاهش نافرمانی کودکان ( مقاله علل نافرمانی کودک ) و کاهش لجبازی کودکان ( مقاله کاهش لجبازی کودک ) و….

به آن والدینی هم که از محبت به کودکان شرم دارند باید گفت: اولا توجه داشته باشید که محبت دیدن، حق فرزند شماست. در صورت ادا نشدن این حق، اتفاقات ناگواری در انتظار آنهاست. ثانیا در میان شیوه های ابراز محبت، برخی از شیوه ها وجود دارد که حتی شرم و حیای کاذب هم نمی تواند مانع آن باشد. مثل تواضع، خوش رویی، خوش زبانی، خوش اخلاقی، صداقت، روبوسی و… این شرم و حیای کاذب، بیش تر مانع محبت های زبانی است. پس شما اگر نمی توانید محبت به کودکان را بصورت زبانی ابراز کنید، از محبت های رفتاری غافل نشوید. ثالثا شرم و خجالت کاذب هم به خدا و با ابراز محبت به کودکان ، ان هم بصورت تدریجی، از میان خواهد رفت.

انصراف از نظر