بازی کردن با کودک ، به این ۵ دلیل مهم

1399 دی 25, پنجشنبه
بازی کردن با کودک ، به این ۵ دلیل مهم

بازی کردن با کودک تان را لطفا جدی بگیرید. همان طور که فرزند ما به غذا و لباس نیاز دارد ، به بازی کردن با والدین خود هم نیاز دارد. هر روز مدت زمانی را به بازی کردن با فرزند خود اختصاص دهید.( هر چند زمانی بسیار کوتاه باشد) اگر بصورت مداوم به این فعالیت بپردازید از اثرات تربیتی آن بر فرزندتان لذت خواهید برد.

 

 

*** ۱ – ارتباط عاطفی نزدیک با کودک ***

کودک در حین بازی با پدر و مادر خود احساس نزدیکی با آن ها را تجربه می کند. او درک می کند که شما زمانی را ویژه ی او اختصاص داده اید. و احساس مهم بودن پیدا خواهد کرد.

*** ۲ – تقویت سخن گفتن ***

کودک در فرایند بازی کردن با صدا های مختلف آشنا می شود. کلمه های جدید فرا می گیرد. تخیل و داستان پردازی او را می توانید افزایش دهید. با کلماتی که او بیان می کند بیشتر آشنا می شوید.

*** ۳ – آموزش انتخاب کردن ***

کودکان معمولا مهارت انتخاب کردن را ندارند و به سختی می توانند تصمیم بگیرند. شما در حین بازی می توانید مهارت “انتخاب کردن” بین چند چیز را با او تمرین کنید. برای توانمند شدن کودک در انتخاب کردن ، نیاز به تمرین های بسیاری است.

*** ۴ – آموزش نکاتی که دوست دارید ***

مطمینا نکاتی برای شما در زندگی مهم تر هست. در زمان بازی براحتی می توانید کودک را با این مفاهیم آشنا کنید. آموزش غیر مستقیم بهترین و تاثیر گذار ترین شیوه ی آموزش می باشد.

*** ۵ – فعالیت بدنی ***

بازی های فیزیکی که کودک را به تحرک وا می دارد باعث تقویت ماهیچه های کودک می شود. هماهنگی دست و چشم او را افزایش می دهد. مهارت دست ورزی او را بهبود می بخشد. و کودک را برای مهدکودک و مدرسه آماده می کند.

انصراف از نظر