آشنایی و معرفی بازی فکری ازول Azul

1402 اسفند 22, سه‌شنبه
آشنایی و معرفی بازی فکری ازول Azul

مشخصات کلی بازی آزول

  • رده سنی مناسب: 8 سال به بالا
  • ابعاد بسته بندی: 260*260*80 میلی متر
  • وزن بسته بندی: 1400 گرم
  • جنسیت: مناسب دخترها و پسرها
  • نوع بسته بندی: جعبه محکم مقوایی
  • سبک بازی: بازی هوش، بازی استراتژیک، بازی خانوادگی و بازی انتزاعی
  • تعداد بازیکن: 2 تا 4 نفر
  • مدت زمان بازی: 30 الی 45 دقیقه

معرفی بازی فکری آزول

بازی فکری آزول (azul) از جمله بازی های فکری است که بر اساس نسخه های خارجی آن در داخل کشور تولید می شود. درجه سختی این بازی متوسط است و پیجیدگی زیادی ندارد، به همین علت برای کودکان بالای 8 سال سرگرمی مناسبی محسوب می شود. جعبه این بازی طراحی بسیار محکم و زیبایی دارد. به طوری که در اولین نگاه نظر مثبت بسیاری از کودکان و حتی والدین را به خود جذب می کند. 

بازی فکری آزول را می توانید با 2 الی 4 بازیکن انجام بدهید. در این بازی هر یک از شما در نقش یک کاشی کار هنرمند ظاهر می شوید. وظیفه شما در بازی این است که دیوارهای قصر پادشاه پرتغال را به صورتی ماهرانه و استراتژیک کاشی کاری کنید.

شما باید کاشی ها را با نظمی خاص درکنار یکدیگر قرار بدهید. در هر ردیف افقی از دیوارها 5 عدد کاشی قرار می گیرد. در پایان هر بازیکن بر اساس ردیف های افقی کاملی که در دیوار خود دارد امتیاز می گیرد.  همچنین بازیکنی که بتواند با چیدمان خاص کاشی ها الگوهای ویژه ای را روی دیوارها طراحی کند، امیتاز بالاتری می گیرد. اگر قصد خرید بازی فکری azul دارید، با این مقاله از چیدو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره آن به دست آورید.

محتویات جعبه بازی فکری آزول

در زندگی مدرن امروز خریدهای اینترنتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر آن در هر کجای ایران که هستید می توانید محصول مد نظر خود را بدون محدودیت مکانی انتخاب کنید.  سایت چیدو یکی از معتبرترین فروشگاههای اینترنتی در زمینه فروش اسباب بازی است که تنوع و قیمت مناسب آن را نمی توان نادیده گرفت. اگر تصمیم دارید بازی فکری azul را برای فرزند خود خریداری کنید، بهتر است پیش از خرید با محتویات جعبه این بازی آشنا شوید. محتویات جعبه بازی فکری آزول عبارتند از:

  • 100 عدد کاشی رزینی با طراحی های متنوع
  • 1 عدد نشانگر بازیکن آغازگر
  • 4 صفحه مقوایی دو رو
  • 4 عدد مهره امتیاز شمار
  • 1 عدد کیسه پارچه ای
  • 1 عدد دفترچه راهنما
  • 10 عدد کاشی جوکر
  • 9 عدد مهره کارگاه

نحوه بازی فکری azul

برای شروع بازی ابتدا همه کاشی ها را همراه با نشانگر بازیکن آغازگر در وسط میز قرار دهید. نشانگر آغازکننده در جهت عقربه های ساعت می چرخد و به این ترتیب نوبت بازیکن ها را مشخص می کند. کاشی ها دارای طرح های متنوعی هستند. برخی از کاشی ها طرح های سنتی دارند و برخی دیگر تک رنگ هستند. کاشی های تک رنگ این امکان را به شما می دهند که در کنار طرح های سنتی نقش های خاص و ویژه ای را بر روی دیوارها ایجاد کنید.

هر یک از بازیکنان کاشی دلخواه را برمی دارد و مابقی کاشی ها را به وسط می ریزد. و به همین نوبت سایر بازیکنان هم به ترتیب یک عدد کاشی از وسط برمی دارند. شما باید کاشی ها را طوری بر روی دیوارها بچینید که در یک ردیف افقی، عمودی یا مورب همه کاشی ها از یک رنگ باشند.

اگر یک کاشی را انتخاب کنید و بعد متوجه شوید که رنگ آن با سایر کاشی ها متناسب نیست، می توانید کاشی را برگردانید. اما هر انتخاب اشتباه برای شما یک امتیاز منفی محسوب می شود. به همین علت باید در انتخاب کاشی ها نهایت دقت را انجام دهید. هر یک از بازیکنان که زودتر از بقیه بتواند با 5 عدد کاشی یک دیوار افقی کامل را بچیند برنده بازی محسوب می شود.

خرید بازی فکری آزول

اسباب بازی یکی از جذاب ترین وسایل دوران کودکی است. اگر می خواهید کودکی را شاد کنید فقط کافی است که در مناسبت های مختلف مانند تولد و یا به عنوان جایزه انجام تکالیف یک اسباب بازی به او هدیه بدهید.

اما امروزه تنوع اسباب بازی ها بسیار زیاد است و این مساله باعث سردرگمی برخی از والدین برای انتخاب اسباب بازی می شود. سعی کنید در انتخاب اسباب بازی همیشه سلیقه و نیاز کودک را در نظر بگیرید. همچنین نکته مهم دیگر برای انتخاب اسباب بازی برای کودکان این است که اسباب بازی باید علاوه بر جنبه سرگرمی برای رشد جسمی و یا ذهنی کودک نیز مفید باشد.

امروزه اسباب بازی های فکری زیادی وجود دارند که علاوه بر پرورش قوای ذهنی به افزایش تعامل در کودکان نیز کمک می کنند. خرید اسباب بازی فکری azul از فروشگاه های اینترنتی معتبر از روش های ساده ای است که به کمک آن می توانید در کوتاهترین زمان اسباب بازی دلخواه کودک خود را پیدا کنید.

ضمن آنکه با خرید اینترنتی، شما می توانید اسباب بازی مورد علاقه کودک خود را تقریبا بدون واسطه تهیه کنید. همچنین همانطور که می دانید کاهش تعداد واسطه ها نیز باعث می شود قیمت تمام شده اسباب بازی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

هدف و مزایای بازی فکری آزول

اهمیت اسباب بازی در دنیای کودکان غیر قابل انکار است. کودکان در هر سنی به اسباب باز علاقه دارند و از بازی با سرگرمی های مختلف لذت می برند. اسباب بازی برای کودکان در حکم یک ابزار مهم برای پرورش خلاقیت است و باعث رشد طیف وسیعی از مهارت ها در کودکان می شود.

یکی از مزیت های مهم بازی فکری آزول این است که برخلاف بازی های انفرادی به صورت گروهی انجام می شود. بنابراین کودک می تواند این بازی را با سایر همسالان و یا حتی والدین خود انجام بدهد. بازی فکری آزول به دقت بالایی نیاز دارد زیرا شما در صورت انتخاب کاشی های اشتباه امتیاز منفی می گیرید. این ویژگی بازی باعث تمرکز و افزایش دقت در کودکان می شود.

بنابراین اگر به دنبال راهی برای افزایش هوش و دقت فرزند خود هستید، بهترین کار مراجعه به فروشگاه آنلاین چیدو است. با سفارش بازی فکری آزول (azul) می توانید علاوه بر تقویت هوش، اوقات فراغت فرزند خود را با یک سرگرمی سالم در محیط خانه پرکنید.

انصراف از نظر